یکشنبه 17 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت نفت: زمستان امسال قطعى گاز نداريم، کیهان

وزارت نفت از ابتدای سال تاکنون 30 میلیارد دلار قرارداد نفتی، گازی داخلی و خارجی منعقد کرده است. وی این مطلب را در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد.

وی با اشاره به 15 بسته جهت جذب سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز اظهار داشت: در 5 سال آینده حدود 160 میلیارد دلار برای طرح های توسعه ای شرکت نفت باید سرمایه گذاری شود که جذب این میزان اعتبار از محل منابع داخلی به تنهایی امکانپذیر نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بر این اساس بسته های مختلف سرمایه گذاری در بخش های مختلف نفت و گاز کشور تعریف و تدوین شده که شامل میزان ذخیره، پتانسیل تولید، سرمایه مورد نیاز، زمان و مکان اجرا و دیگر مشخصات پروژه است که این بسته ها به تدریج در همایشها و سمینارهای مختلف داخلی و خارجی معرفی و در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: با رعایت الگوی مصرف توسط مردم می توان گفت که امسال قطعی گاز نخواهیم داشت. البته آنچه مهم است مدیریت تقاضا در کار مدیریت عرضه است، زیرا در غیر این صورت هر چه گاز تولید کنیم بدون هیچ ارزش افزوده ای به مصرف می رسد.

وی افزود: شدت مصرف انرژی در ایران، 8 برابر انگلیس، فرانسه و آلمان، 4 برابر کره و 2 برابر عربستان است. با این روند مصرف نمی توان اهداف سند چشم انداز کشور را محقق ساخت. در حال حاضر رشد مصرف با سرعتی بیش از رشد تولید در جریان است که متأسفانه به مصرف بخش های غیرمولد می رسد.

وی در مورد نشست آتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز یادآور شد: در اجلاس قبلی، کمیته های فنی مشخص شد تا به بررسی موضوعاتی نظیر بازار و تهیه مقدمات نوشتن اساسنامه بپردازند. در اجلاس آتی بعید است اساسنامه تدوین و مشخص شود، اما تا یک سال آینده، اساسنامه مجمع تشخیص و کار عملاً آغاز خواهد شد.

به گفته وی، اگر یک خط طولی فرضی از وسط خلیج فارس رسم شود بخش شمالی در اختیار ایران و بخش جنوبی آن در اختیار کشورهای عمان، قطر، امارات، کویت و عربستان است. برداشت آنها از منابع هیدروکربودی در آنن بخش 9 برابر ما برآورد می شود که این امر ناشی از کمبود امکانات حفاری و برداشت در بخش شمالی ما است.





















Copyright: gooya.com 2016