سه شنبه 19 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لايحه مبارزه با جرايم رايانه ای به زودی در صحن علنی مجلس، مهر

معاون پارلمانی وزير دادگستری گفت: لايحه جرايم رايانه ای هم اکنون در کميسيون قضايی در شور دوم مطرح و در حال بررسی است و به زودی جهت تصويب نهايی در صحن مجلس مطرح خواهد شد.
عبدالعلی مير کوهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه لايحه جرايم رايانه ای هم اکنون در کميسيون قضايی در شور دوم مطرح و در حال بررسی است، گفت: پس از اتمام شور دوم که در روزهای آينده تحقق می يابد، اين لايحه برای تصويب نهايی به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موضوع بررسی لايحه جرائم رايانه ای از مجلس هفتم باقی مانده و تاکنون مذاکرات مسئولان دستگاه قضائی با نمايندگان برای سرعت بخشی در بررسی و تصويب اين لايحه در مجلس بی تاثير بوده است.

معاون پارلمانی وزيردادگستری در حالی از خلاء قانون جهت رسيدگی به جرايم رايانه ای سخن می گويد که پيش از اين سخنگوی قوه قضائيه اعلام کرده بود جرايم رايانه ای در ايران با رشدی ۲۴ درصدی روبرو بوده است .

به گفته دکتر جمشيدی قوانين کافی درباره جرايم رايانه ای در کشور وجود ندارد و استنباط از قوانين سنتی برای رسيدگی به پرونده های مربوط به اين جرايم نامناسب است.

معاون پارلمانی وزيردادگستری تصويب لايحه جرايم رايانه ای را بسيار ضروری و مهم توصيف کرد و افزود: با توجه به اينکه قوانين مورد نياز برای برخورد با جرايم رايانه ای هنوز در دسترس مجريان قانون نيست اميدواريم هرچه زودتر شاهد تصويب آن در شور دوم کميسيون حقوقی مجلس باشيم.

همچنين ميرکوهی به لوايح رسيدگی به جرايم کودکان و نوجوانان و پيش فروش ساختمان اشاره کرد و افزود: کليات لوايح رسيدگی به جرايم اطفال و نوجوانان و پيش فروش ساختمان نيز در مجلس و کميسيون قضايی تصويب شد و شور دوم آن در دستور کار کميسيون قضايی قرار دارد. ‌

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار جهانی اينترنت (internet world stats) ايران هفدهمين کشور در جهان از نظر تعداد کاربران اينترنتی است.

اين مرکز در آخرين گزارش خود، تعداد کاربران اينترنتی در ايران را ‌٢٣ ميليون نفر اعلام کرده است.

بر اساس اعلام کارشناسان اين مرکز، ضريب نفوذ اينترنت در ايران به ‌٩/٣٤ درصد رسيده و متوسط اين شاخص در جهان ‌٩/٢١ درصد است.





















Copyright: gooya.com 2016