جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميرحسين موحدی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، با قرار وثيقه ۷ ميليون تومانی از زندان آزاد شد، تبريزنيوز

تبريزنيوز: سرويس حقوق بشر :"اميرحسين موحدی" روزنامه نگار و فعال حقوق بشر با قرار وثيقه ۷ ميليون تومانی صادره از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کيفری مشگين شهر استان اردبيل از زندان آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"عباس جمالی" وکيل پايه يک دادگستری که به همراه ديگر همکارش "پيام موحدی" وکالت "اميرحسين موحدی" را پذيرفته با اعلام اين خبر به سرويس حقوق بشر تبريزنيوز گفت: من و همکارم روز ۲۰ آذر ۱۳۸۷ جهت امضا وکالت نامه توسط "اميرحسين موحدی" و مطالعه پرونده به شعبه ۱۰۱ دادگاه کيفری مشگين شهر مراجعه و پس از گفتگو با قاضی ، دادستان و رييس دادگستری اين شهر ، قاضی پرونده با تبديل قرار بازداشت موقت به قرار وثيقه موکلمان موافقت نموده که پس از توديع وثيقه از زندان آزاد شد.
"جمالی"،در خصوص اتهامات وارده بر موکلش گفت: در کيفر خواست صادره از سوی بازپرسی مشگين شهر که به شعبه ۱۰۱ دادگاه کيفری اين شهر ارسال شده موکلم با اتهاماتی نظير نشر اکاذيب به قصد ضرر رساندن به ديگران ، تشويش اذهان عمومی و مقامات رسمی و نسبت دادن اعمال خلاف حقيقت به نيروی انتظامی و اداره کل اطلاعات ، در يک وبلاگ مواجه است که مقام قضايی بر اساس گزارش نيروی انتظامی مشگين شهر و شاکيان خصوصی ، با استناد به بندهای ۲ - ۱۲- ۱۶ -۱۷- ۴۷- ۱۳۹ – ۱۴۰ – ۳۰۸ – ۶۳۹ – ۳۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی وی را مستحق مجازات و اقدام به صدور کيفر خواست نموده است.
اين وکيل پايه يک دادگستری و فعال حقوق بشر،با اشاره به اتهام وارده به "امير حسين موحدی" مبنی بر راه اندازی وبلاگی که کيفر خواست بر اساس اين اتهام صادر شده گفت:موکلم را به راه اندازی وبلاگی متهم کرده اند که بنابه اظهاراتش هيچ خبری از اين وبلاگ نداشته و متعلق به وی نمی باشد.
وی در مورد برچيدن کيوسک مطبوعاتی موحدی در فردای روز بازداشتش افزود: کيوسک مطبوعاتی موکلم پس از بازداشت برچيده شده است. اين کيوسک دارای پروانه رسمی و نيز تنها محل درآمد و امرار معاش "امير حسين موحدی" بود که با وجود نشريات و وسايل شخصی در داخل آن به دلايل نامعلومی تخريب شده که دادخواستی عليه آمرين و عاملين تنظيم کرديم که تسليم مرجع قضايی خواهيم نمود.
"عباس جمالی" ، در خصوص اولين جلسه رسيدگی به اتهامات "اميرحسين موحدی" افزود: اولين جلسه رسيدگی به اتهامات در پنجم دی ماه ۱۳۸۷ در شعبه ۱۰۱ دادگاه کيفری مشگين شهر برگزار خواهد شد که من و همکارم "پيام موحدی" به دفاع از موکلمان خواهيم پرداخت.
وی برخورد قاضی ، دادستان و رييس دادگستری مشگين شهر را با خود و ديگر همکارش را منطقی و قانونمند خواند.





















Copyright: gooya.com 2016