سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


ديکتاتورها و نفت، ژوزف يوفه، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

کشورهايی که درآمد آن ها وابسته به فروش انرژی است، سياست‌شان نيز با تغيير قيمت نفت، بالا و پايين می‌رود. اتحاد شوروی با نفت بشکه‌ای بيست دلار فرو پاشيد و پوتين با نفت ۶۴ دلاری "جنگ سرد دوم" را اعلام کرد. ونزوئلا با نفت صد دلاری قول ساختن پالايشگاه نفت به نيکاراگوئه را داد و پس از کاهش قيمت نفت همراه با بوليوی به آمريکا پيغام داد: ما بايد با يکديگر صحبت کنيم چون به هم احتياج داريم! ... [ادامه مطلب]

آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه گزارشگران بدون مرز در باره آزادی موقت چهار روزنامه‌نگار آذری در ايران

در تاريخ ١٨ آبان ماه چهار روزنامه‌نگار آذربايجانی عليرضا صرافی مدير مسوول ماهنامه توقيف شده ديلماج، سعيد محمدی سردبير مجله ادبی ياشماق، حسن راشدی و اکبر آزاد همکاران مجلات يارپاق و وارليق پس از سپردن ٥٠ ميليون تومان وثيقه از زندان آزاد شدند. اين روزنامه نگاران اما همچنان به اتهام "تجمع و تبانی عليه امنيت ملی" تحت پيگرد قضايی قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمهوری اسلامی ايران دررده بندی آزادی و مطبوعات در جهان در ميان ١٧٣کشور در رده ١٦٦ قرار داردشبانگاه چهارشنبه ٢٠ شهريور ماه ماموران وزارت اطلاعات با حمله به منزل يکی از فعالان جامعه مدنی در تهران بيست نفر از فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران آذربايجانی حاضر در مراسم افطار را دستگير کردند. روزنامه‌نگاران دستگير شده به سلول های انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوين انتقال يافتند. نزديکان زندانيان اعلام کرده اند که آنها در مدت بازداشت برای اعتراف شديدا تحت فشار قرار داشته اند.

در تاريخ ٢٢ مهر ماه خانواده‌های زندانيان که موفق به ملاقات با آنها شده بودند به گزارشگران بدون مرز گفتند که "زندانيان شديدا رنجور و ضعيف و خسته به نظر می آمدند."

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند " اعمال فشار بر اين روزنامه‌نگاران بار ديگر تائيد کننده وضعيت دهشت‌بار زندانيان در زندان اوين است. سلول انفراد، بازجويی‌های خشن با چشمان بسته و.... از جمله ابزارکار وزارت اطلاعات در بند ٢٠٩ است برای وادار به اعتراف کردن روزنامه‌نگاران به "جرمی" که مرتکب نشده اند."

هم اکنون در ايران پنج روزنامه نگار ديگر در زندان بسر می‌برند. جمهوری اسلامی ايران در آخرين رده بندی آزادی بيان و مطبوعات در جهان گزارشگران بدون مرز منتشر شده در اول آبان‌ماه ١٣٨٧ در ميان ١٧٣کشور در رده ١٦٦ قرار داشت.





















Copyright: gooya.com 2016