شنبه 23 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح الله حسينيان: کدام بحران؟ تورم لازمه پيشرفت است، فردا

دائما می گويند کشور را بايد از بحران بيرون آورد. کدام بحران؟ کجای اين کشور به بحران مبتلا شده که بخواهيم آن را نجات دهيم. اگر دولت نهم را با دولت های گذشته مقايسه کنيم می بينيم ثبات و آرامش بيشتری در حال حاضر حکمفرماست.
روح الله حسينيان همانند بسياری از چهره های شاخص جريان اصول گرا معتقد است: بزرگترين انتقادی که به عملکرد اصول گرايان در دوره حکومتشان وارد است، عدم جاذبه و همگرايی است که اين موضوع موجب نوعی واگرايی ميان اصول گرايان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش«فردا»؛ اين نماينده مجلس که در رديف نمايندگان حامی دولت محسوب می شود در گفت و گويی با روزنامه وطن امروز، در ارزيابی خود از عملکرد دولت نهم گفت: در ارزيابی عملکردها هر چند شخصا انتقادات زيادی به عملکرد دولت آقای احمدی نژاد دارم اما سمت و سوی حرکت آن را به ارزش های اصيل انقلاب نزديک تر می بينم.

حسينيان در مورد تحقق وعده های اقتصادی رئيس جمهور به مردم، با بيان اينکه حل مسائل اقتصادی به اين آسانی نيست، تصريح کرد: اگر عملکرد دولت در سراسر کشور را بررسی کنيم ملاحظه می کنيم که نوعی عدالت جغرافيايی در کشور مراعات شده است.

وی بدون اشاره به سياست های تورم زای دولت که مورد انتقاد بسياری از کارشناسان قرار گرفته، تورم ايجاد شده در کشور را طبيعی خوانده و مدعی شد که انجام اين همه کار در سرتاسر کشور تورم را هم به دنبال خواهد داشت.

وی تورم را جزئی از ضروريات پيشرفت کشوردانست و گفت: يک کشور نمی تواند هم پيشرفت کند و هم تورم را کاملا مهار کند.

"امام زدايی" دوم خردادی ها

حسينيان در بخش ديگری از اين گفت و گو، آنجا که درباره دستاوردها و عملکرد فرهنگی دولت احمدی نژاد سخن می گويد، نقبی هم به دولت های گذشته زده و می افزايد: کارگزاران اين دولت(دولت نهم) برای بی تاثير کردن ارزش های انقلابی تلاش نکردند. واقعيت اين است که برخی کارگزاران دولت های سابق، بويژه جريان دوم خرداد با استفاده از رسانه ها و مطبوعات تلاش می کردند"امام زدايی" کنند تا حضرت امام و ارزش های انقلاب به فراموشی سپرده شود.

کدام بحران؟

حسينيان همچنين با اشاره به انتقادتی که از وضعيت موجود کشور می شود، گفت: دائما می گويند کشور را بايد از بحران بيرون آورد. کدام بحران؟ کجای اين کشور به بحران مبتلا شده که بخواهيم آن را نجات دهيم.

او در همين زمينه معتقد است اگر دولت نهم را با دولت های گذشته مقايسه کنيم می بينيم ثبات و آرامش بيشتری در حال حاضر حکمفرماست.

توصيه به اطرافيان هاشمی

وی به اطرافيان هاشمی رفسنجانی هم توصيه می کند که مراقب سوء استفاده برخی افراطيون دوم خرداد از شخصيت هاشمی باشند.

نماينده مردم تهران در مجلس، با اشاره به تخريب هايی که عليه هاشمی رفسنجانی در سال های گذشته از طرف برخی اصلاح طلبان صورت گرفت، می افزايد: اينها اعتقادی به هاشمی ندارند که حالا بخواهند زير پرچم ايشان بيايند به صحنه انتخابات و اطرافيان هاشمی را در حکومت شريک خود قرار دهند. اينها بايد بدانند که اگر جريان دوم خرداد با پرچم هاشمی آمدند و قدرت را در دست گرفتند، نخستين قربانيان خود اينها(اطرافيان هاشمی) خواهند بود.





















Copyright: gooya.com 2016