شنبه 23 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ۹۷ درصدی حجم و ارزش معاملات در هفته ای که گذشت، سرمايه

۵۱ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۳۲ ميليارد ريال معامله شد که نسبت به هفته ماقبل با کاهش ۹۷ درصدی حجم و ارزش معاملات مواجه شد. همچنين در هفته گذشته ۲۴۵ کد معاملاتی ايجاد شد که نسبت به هفته ماقبل ۶۵ درصد افت داشته است. ضمن اينکه تعداد دفعات معامله نيز کاهش ۶۸ درصدی نسبت به هفته ماقبل نشان می دهد.
اين در حالی است که از ابتدای سال تا ۲۰ آذر ۸۷ تعداد ۴۱ ميليارد و ۶۸۸ ميليون سهم به ارزش ۱۲۸ هزار و ۳۷ ميليارد ريال معامله شد همچنين از ابتدای سال تاکنون ۴۹ هزار و ۱۵۲ کد معاملاتی ايجاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بازار اول نيز از ابتدای سال تاکنون ۳۳ ميليارد و ۹۴۷ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰۶ هزار و ۲۸۴ ميليارد ريال معامله شده است.
در بازار دوم نيز هفت ميليارد و ۷۴۱ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۱ هزار و ۷۵۳ ميليارد ريال معامله شده ضمن اينکه ۶۵ هزار و ۸۰۸ برگه اوراق مشارکت به نرخ پايه يک ميليون ريال از ابتدای سال تاکنون معامله شده است. اما در هفته گذشته ۳۸ ميليون سهم به ارزش ۱۰۶ ميليارد ريال معامله شده که نسبت به هفته ماقبل کاهش ۹۸ درصدی در حجم و ارزش معاملات داشته است. در بازار دوم نيز ۱۳ ميليون سهم به ارزش ۲۶ ميليارد ريال معامله شده که نسبت به هفته ماقبل با کاهش ۸۰ درصدی حجم و ۷۴ درصدی ارزش معاملات مواجه شده است.
شايان ذکر است شرکت های تابلوی غيررسمی در تاريخ ۱/۸/۸۷ از بورس اخراج شدند ولی حجم معاملات انباشته تابلوی غيررسمی تا تاريخ ۳۰ مهر ۸۷ برابر با ۱۷۲ ميليون سهم به ارزش ۲۷۸ ميليارد ريال بوده است. همچنين در هفته گذشته شاخص قيمت با رسيدن به رقم ۹ هزار و ۷۰/۲۳ واحد نسبت به هفته ماقبل ۲۲۵ واحد کاهش يافت که اين تغيير از ابتدای سال ۱۰۵۸ واحد است. شاخص بازار اول نيز با توقف روی رقم هفت هزار و ۵۰/۴۵۰ واحد نسبت به هفته ماقبل ۵۵/۲۱۸ واحد افت کرد که اين تغيير از ابتدای سال ۱۰۵۶ واحد بود. شاخص بازار دوم نيز با رسيدن به رقم ۱۲ هزار و ۳۰/۷۰۷ واحد با افت
۶۲/۹۱ واحدی نسبت به هفته ماقبل مواجه شد که بررسی اين تغيير از ابتدای سال بيانگر رشد ۱۶۶۱ واحدی است. شاخص مالی نيز با توقف روی رقم ۲۱ هزار و ۲۰/۹۴۵ واحد افت ۲۲۹ واحدی را نسبت به هفته ماقبل خود متحمل شد درحالی که در بررسی از ابتدای سال رشد ۱۰۶۲ واحد را ثبت کرده است. شاخص صنعت نيز با رسيدن به رقم هفت هزار و ۴۳ واحد نسبت به هفته ماقبل ۱۷۷ واحد کاهش يافت که در بررسی از ابتدای سال اين افت به ۹۲۴ واحد ثبت شده است.

کاهش حجم معاملات سدی در برابر توسعه صنعت کارگزاری

در اين باره مديرعامل شرکت کارگزاری امين سهم کاهش حجم معاملات بازار را عامل بازدارنده توسعه صنعت کارگزاری دانست و به ايلنا اظهار داشت: «بحث توسعه بازار سرمايه و افزايش حجم معاملات در توسعه متوازن صنعت کارگزاری بسيار موثر است، طی برنامه هايی که سازمان و شرکت بورس برای توسعه و رشد بازار در نظر گرفتند انتظار می رود فعاليت کارگزاران نيز دستخوش توسعه همه جانبه شود.»
زرگانی نژاد ادامه داد: «اگر سازمان و شرکت بورس برنامه های تشويقی برای توسعه صنعت کارگزاری قرار دهند و با تجديد ساختارهای متناسب با شرايط معاملاتی و شرايط بازار، رشد متوازن اتفاق خواهد افتاد که با افزايش حجم معاملات درآمدهايی برای کارگزاران ايجاد می شود که به دنبال آن می توانند فعاليت های خود را توسعه دهند.»





















Copyright: gooya.com 2016