سه شنبه 26 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد خطاب به سرکوزی: در ايران هيچ کس تقاضای مذاکره و دست دادن با شما را نداده و نخواهد کرد، ايسنا

- من احمدی نژاد پای اجرای عدالت ايستاده‌ايم و از شما و ملامت‌های شما هيچ واهمه‌ای نخواهيم داشت


رييس جمهور خطاب به قدرت‌های بزرگ و برخی نوچه‌ها و کارگران قدرت‌های استکباری گفت: تنها راه نجات شما بازگشت به معنويت، خداپرستی و امامت و راه انبيای الهی است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهور اسلامی ايران در جمع پرشور مردم اهواز در سفر استانی خود به خوزستان با بيان اين مطلب خطاب به قدرت‌های بزرگ اضافه کرد: شما امروز دچار مشکلات اقتصادی هستيد و همه عالم می‌داند که به زودی اين مساله به مشکلات اجتماعی و سياسی عظيمی تبديل می‌شود و کاخ ستمگری قدرت‌های ظالم را متلاشی می‌کند. شما را دعوت به بازگشت به راه انبيا و به راه درست می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور در ادامه با اشاره به اظهارات ناپخته اخير يکی از روسای کشورهای اروپايی گفت: يکی از روسای کشورهای اروپايی که دايما ادای ابرقدرت‌ها را درمی‌آورد و وقتی پشت تريبون می رود مانند فرعون‌ها حرف می زند خطاب به خودش در جايی می‌گفت با کسی که بگويد رژيم صهيونيستی بايد نابود شود مذاکره نمی کنم و دست نمی‌دهم. من به وی می گويم آقای محترم در ايران هيچ کس تقاضای مذاکره و دست دادن با شما را نداده و نخواهد کرد.

رييس جمهور مثل اين رييس دولت اروپايی را به مثل بچه‌ای تشبيه کرد که از پدر و مادر قهر کرده و گفته که غذا نمی‌خورم ولی در پشت بام به سفره نگاه می‌کرده که چه خبر است؟ و وقتی پدر ومادرش مقداری غذا برای او کنار می گذارند از آن بالا می‌گويد من که غذا نمی‌خورم ولی اين غذا را برای هر کسی گذاشته‌ايد کم است.

وی بار ديگر تاکيد کرد: در ايران کسی از شما تقاضا نکرده که شما شرط می گذاريد.

رييس جمهور با يادآوری اين نکته که هر کس که می‌خواهد با ملت ايران گفت و گو کند بايد بداند که ملت ايران هيچ‌گاه رژيم صهيونيستی را به رسميت نخواهد شناخت، خاطرنشان کرد: هر کس که می خواهد مذاکره کند می‌داند که با کسانی مذاکره می‌کند که خواهان محو تجاوزگری و اساس انديشه صهيونيزم از جهان هستند. کسانی که می‌خواهند مذاکره کنند بدانند ملت ايران نه اهل ظلم و نه اهل زورگويی است و سر سوزنی از حقوق مسلم خود عقب نشينی نمی‌کند.

وی مشکلات همه بشريت را قرار گرفتن انسان‌های ناصالح در راس قدرت‌های استکباری دنيا عنوان کرد و گفت: سر سلسله‌های قدرت‌ها بايد در اختيار انسان‌های صالح و دوستدار ملت‌ها باشد.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان سپس مهمترين مسووليت و ماموريت فعلی را ساختن ايران دانست و با يادآوری اين نکته که بايد دست به دست هم دهيم و با کار و تلاش شبانه‌روزی ايران را بسازيم، اظهار داشت: همه استعدادهای کشور بايد شکوفا شود. امروز دولت شما مصمم است و در خدمت و کنار شما و دست در دست شما با کار شبانه‌روزی پيگير و خستگی‌ناپذير می‌خواهد وجب به وجب ايران را آباد کند تا کشوری شايسته ملت ايران داشته باشيم.

رييس شورای عالی اقتصاد در اين زمينه دو طرح بزرگ را در دستور کار دولت عنوان کرد که شامل اجرای سياست‌های اصل ۴۴ و طرح تحول ساختاری اقتصاد است.

وی در اين خصوص خاطرنشان کرد: اجرای سياست های اصل ۴۴ يعنی پايه گذاری يک اقتصاد درون زا ، پويا ، رو به جلو و سازنده برای ملت ايران و طرح تحول ساختاری اقتصاد با اصلاح نظام بانکی، مالياتی ، ارزش پول ملی و توزيع يارانه‌ها برای اجرای عدالت است و اين که اقتصاد بتواند سالم و سرزنده به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: اجرای عدالت مهمترين مسووليت دولت است؛ يعنی بتواند امکانات را به صورت عادلانه در کشور توزيع کند.

رييس جمهور سپس به توضيح مثالی در مورد تبعيض و بی عدالتی در برخی بخش‌های اقتصادی کشور پرداخت و گفت: يکی از منابع درآمد دولت، ماليات است. ماليات پس از نفت مهمترين منابع درآمد دولت می‌باشد اما مالياتی که امروز دولت می‌گيرد از کجاست؟

وی اضافه کرد: بيش از ۸۰ درصد ماليات در کشور ما توسط ۷۰ درصد مردم پرداخت می‌شود در حالی که اين ۷۰ درصد کمتر از ۳۰ درصد درآمد کل کشور را در اختيار دارند. اين معادله‌ای تبعيض‌آلود است و دولت مصمم است آنرا برطرف کند. البته روشن است که عده‌ای ناراحت می‌شوند؛ چرا که سودهای ميلياردی دارند.

رييس جمهور با تاکيد بر اين که دولت سعی می‌کند به سمت عدالت برود و ماليات را عادلانه اخذ کند گفت: وقتی از کسانی که ساليانه ده‌ها ميليارد تومان سود و درآمد دارند می‌خواهيم ماليات بگيريم فرياد بلند می‌کنند که سياست‌های دولت نادرست است.

وی خطاب به اين افراد گفت: بله، شما بايد ناراحت شويد چون ثروت‌های بادآورده شما ناشی از تبعيض و فرصت‌های استثنايی است که در اختيار برخی از افراد هم حزبی‌ها و خاندان آن‌هاست و ما وقتی می‌خواهيم آن‌را استيفا کنيم و در اختيار عموم مردم قرار دهيم می گويند دولت کوتاهی کرده و سياست‌هايش غلط است.

احمدی نژاد با بيان اين که اگر اجرای عدالت از نظر شما کار غلطی است ادامه داد: من احمدی نژاد به عنوان نوکر اين مردم با همراهی مردم پای اجرای عدالت ايستاده‌ايم و از شما و ملامت‌های شما هيچ واهمه‌ای نخواهيم داشت.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: البته اجرای عدالت سخت است ؛ اميرالمومنين را به خاطر اجرای عدالت در محراب به شهادت رساندند.

وی خطاب به قدرت‌های جهانی و برخی که از اجرای عدالت ناراحتند گفت: اين مردم و دولت خادم مردم تا به آخر در پای اجرای عدالت ايستاده‌اند و ذره‌ای از آن کوتاه نخواهند آمد.





















Copyright: gooya.com 2016