جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز کاهش ۲/۲ ميليون بشکه‌‏ای توليد اعضای اوپک از ۱۲ دی ماه، ايلنا

- همکاری غير اوپکی‌‏ها با اوپک برای ايجاد ثبات در بازارهای نفت

تهران- خبرگزاری کار ايران
نماينده دائم ايران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت از کاهش ۲ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه‌‏ای نفت اوپک از ۱۲ دی‌‏ماه (اول ژانويه ۲۰۰۸ ميلادی) خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد علی خطيبی طباطبايی در گفت‌‏وگو با خبرنگار اقتصادی ايلنا با بيان اين مطلب افزود: در سه ماه اخير توليد روزانه نفت کشورهای عضو اوپک در مجموع ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش پيدا کرده است.
وی با اشاره به توسعه همکاری‌‏های کشورهای توليدکننده و صادرکننده نفت غير اوپک با اعضای اوپک برای ايجاد ثبات در بازارهای نفت، تصريح کرد: برخی از غير اوپکی‌‏ها اعلام کرده‌‏اند که همگام با اوپک توليد نفت خود را کاهش خواهند داد.
نماينده دائم ايران در سازمان اوپک در پاسخ به اين سؤال که کاهش مجدد سقف توليد ۲/۲ ميليون بشکه‌‏ای اعضای اوپک تا چه حد در افزايش قيمت‌‏های نفت تأثيرگذار خواهد بود؟ اظهار کرد: ارزيابی در اين رابطه به زمان نياز دارد و بايد صبر کرد تا اين تصميم اجرايی شود و سپس نسبت به آن قضاوت کرد.
به گزارش ايلنا، تصميم اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام پس از اجلاس اوران الجزاير مبنی بر کاهش ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه‌‏ای سقف توليد در يک نشست، بزرگ‌‏ترين کاهش توليد اين سازمان از زمان تاسيس آن بوده است.
گفتنی است، اين کاهش توليد از روز اول ژانويه (۱۲ دی‌‏ماه) سال ۲۰۰۹ ميلادی انجام خواهد شد و سقف توليد روزانه نفت اوپک را به ۲۹ ميليون و ۴۵ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. با تصميم اخير وزيران نفت اوپک، مجموع کاهش توليدات اين سازمان از ماه سپتامبر ۲۰۰۸ تا کنون به چهار ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌‏رسد.





















Copyright: gooya.com 2016