جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل شرکت ملی نفت: دو ميدان نفتی در فارس کشف کرديم، مديريت اکتشاف شرکت ملی نفت: ما اطلاع نداريم! ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
درحالی مديرعامل شرکت ملی نفت از اعلام جزئيات دو ميدان تازه کشف شده در استان فارس خبر می‌‏دهد که مديران مديريت شرکت ملی نفت و شرکت نفت مناطق مرکزی از کشف اين ميادين اظهار بی‌‏اطلاعی می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اقتصادی ايلنا، سيف‌‏الله جشن‌‏ساز، معاون وزير نفت با بيان اين که جزئيات دو ميدان نفتی تازه کشف شده در استان فارس از نظر ظرفيت منابع هيدروکربوری و نيز محل دقيق جغرافيايی، تا ۱۰ روز آينده به طور رسمی اعلام خواهدشد، گفت: هنوز جزئيات دو ميدان به طور رسمی اعلام نشده است.
به گزارش ايلنا، پس از اعلام اين خبر از سوی مديرعامل شرکت ملی نفت، پيگيری‌‏های خبرنگار ايلنا برای بررسی جزئيات اين دو ميدان تازه کشف شده از مراجع مختلف خبری تا زمان مخابره خبر نتيجه‌‏ای نداشت.
در اين رابطه مديران و معاونت‌‏های مديريت اکتشاف شرکت ملی نفت ضمن اظهار بی‌‏اطلاعی از کشف اين دو ميدان نفتی اعلام کردند که در شرايط کنونی ۷ دستگاه دکل حفاری اکتشافی موجود مشغول به کار بوده و حفاری هيچ يک از چاه‌‏ها تاکنون منجر به کشف ذخاير جديد هيدروکربوری نشده است. همچنين برخی ديگر از مديران بخش اکتشاف نيز از کسب داده‌‏های جديدی لرزه‌‏نگاری مبنی بر کشف ذخاير نفت و گاز در کشور اظهار بی‌‏اطلاعی کردند.
همچنين از سوی خبرنگار ايلنا برای حصول اطمينان، با مديريت‌‏های مختلف شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی (شرکت‌‏های نفتی حوزه استان فارس) تماس گرفته شد که مديران اين مجموعه هم از کشف ذخاير جديد نفتی در استان فارس بی‌‏اطلاع بودند.
ميزان گوگرد گاز فازهای ۹ و ۱۰ استاندارد است
جشن‌‏ساز در خصوص صحت مطالبی مبنی بر بيشتر بودن گوگرد گازی که در مشعل فاز ۹ پارس جنوبی می‌سوزد، توضيح داد: همه گاز فازهای ۹ و ۱۰ از فاز ۶ و بخشی از فاز ۷ پارس جنوبی منتقل می‌‏شود، از اين رو ميزان گوگرد به اندازه‌ای است که درسابق بوده و بيشتر هم نشده است.
عضو هيات مديره شرکت ملی نفت ايران در گفت‌‏وگو با ايلنا در مورد در مدار فعاليت نبودن دو يونيت گوگردزدايی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی گفت: اين موضوع که بايد گوگرد از گاز جدا شود اما در فاز ۹ عملياتی نيست، صحت ندارد.
به گفته اين مقام مسؤول در شرکت ملی نفت ايران، تنها در فاز ۹ پارس جنوبی پيش‌‏تر مشکلی در واحد کولدباکس بود که رفع شد و در حال حاضرهيچ گونه مشکلی وجود ندارد.
نامه‌‏نگاری با شورای امنيت برای تامين امنيت نفتکش‌‏های ايرانی
وی در ادامه در پاسخ به اين سؤال که وزارت نفت برای تامين امنيت نفتکش‌‏های عبوری ايران در خليج عدن چه تدابيری انديشيده است، پاسخ داد: به منظور ايجاد شرايط مناسب جهت انجام کارهای تجاری به شورای امنيت سازمان مل نامه‌ای نوشتيم که طبق آن نامه قرار شده کارهای امنيتی مانند انتقال ناو جنگی به محل انجام شود.
جشن‌‏ساز با تاکيد بر اين که اعزام ناوهای جنگی به خليج عدن در راستای افزايش ضريب ايمنی نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری عبوری ايران در اين منطقه بوده است، تصريح کرد: در اين منطقه علاوه بر نفتکش، کشتی‌‏های تجاری حامل گندم هم داريم.





















Copyright: gooya.com 2016