دوشنبه 9 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش به دفتر وکالت شيرين عبادی، کانون زنان ايرانی، خبرگزاری مهر و تابناک

کانون زنان ايرانی : امروز دوشنبه ساعت پنج و سی دقيقه ، نهم دی‌ماه ۱۳۸۷ پنج نفر تحت پوشش مأمور مالياتی به دفتر وکالت شيرين عبادی يورش آوردند. آنان با ارائه نامه‌ای درخواست ‌کردند که دو عدد کيس کامپيوتر دفتر شيرين عبادی راهمراه خود ببرند.

شيرين عبادی با استناد به اينکه وکيل محرم اسرار مردم است و نمی‌تواند پرونده موکلان خود را در اختيار کارمندان دولت قرار دهد، با درخواست آنان مخالفت کرد.

اين در حالی است که شيرين عبادی در مراجعه قبلی افرادی که خود را مأمور مالياتی معرفی می‌کردند و پس از پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر انجام شد، کمال همکاری خود را با آنان انجام داد به‌گونه‌ای که اين افراد که خود را مأمور مالياتی می‌ناميدند از اين همکاری تشکر کردند. آنان با بررسی کامپيوتر‌ها اعلام کردند چون سندی دال بر درآمد مشاهده نمی‌شود، بنابراين سندی نيز از دفتر خارج نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که روز بعد گروه اقتصادی خبرگزاری مهر در خبری اعلام کرد که شيرين عبادی مشکل مالياتی دارد. امری که سابقه ندارد يک خبرگزاری چنين خبری را منتشر کند. در هر صورت اين خبر توسط شيرين عبادی تکذيب شد.

در حال حاضر ماموران نيروی انتظامی در دفتر شيرين عبادی حضور دارد.

در همين لحظات که ا فراد مدعی مأمور مالياتی در دفتر وکالت شيرين عبادی حاضر هستند، او اعلام کرد که در صورت انتشار هر نوع مطلب در خصوص موکلان خود که بصورت امانت نزد او است اعلام خطر می‌کند.

***

خبرگزاری مهر:
اسناد و مدارک مالی دفتر شيرين عبادی به سازمان مالياتی منتقل شد

اسناد و مدارک مالی دفتر وکالت شيرين عبادی به دليل وجود ابهاماتی در زمينه های مالياتی ، برای بررسی فنی به بخش بازرسی سازمان مالياتی منتقل شد.
به گزارش خبرنگار سياسی مهر ، در اين اقدام که با حضور شيرين عبادی و حکم مقام قضايی صورت گرفته ، کليه اسناد و مدارک مالی دفتر وکالت وی واقع در خيابان سيد جمال الدين اسد آبادی برای بررسی های فنی به سازمان مالياتی کشور منتقل شد. اين اقدام روالی متعارف و جزو رويه های قانونی سازمان مالياتی برای بررسی ابهام های موجود در پرونده موديان می باشد.

يادآوری می شود دوشنبه گذشته مامورين سازمان بازرسی مالياتی شهر تهران برای چندمين بار به منظور بررسی اسناد و مدارک مالياتی به دفتر وکالت شيرين عبادی مراجعه و با عدم همکاری وی مواجه شدند. در اين زمينه وی در گفتگو با خبرنگار مهر هر گونه بدهی و يا فرار مالياتی را رد کرده بود.


***

تابناک:
ابهام و خروج اسناد مالياتی عبادی از دفترش

پس از بررسی و رسيدگی‌های مالی و مالياتی به پرونده‌های خانم شيرين عبادی، وکيل دادگستری، همه اسناد و مدارک وی از دفترش به سازمان مالياتی تهران منتقل شدند

اسناد و مدارک مالياتی شيرين عبادی از دفتر کاری وی خارج و به سازمان امور مالياتی تهران منتقل شد.

يک منبع آگاه در سازمان امور مالياتی تهران به خبرنگار «تابناک» گفت: پس از بررسی و رسيدگی‌های مالی و مالياتی به پرونده‌های خانم شيرين عبادی، وکيل دادگستری، همه اسناد و مدارک وی از دفترش به سازمان مالياتی تهران منتقل شدند.

بنا بر اين گزارش، اين انتقال به دنبال وجود ابهاماتی در اسناد و مدارک وی، برای بررسی‌های کارشناسی بيشتر صورت گرفته است.

اين گزارش حاکی است، برخی از فايل‌های مالی خانم عبادی پاک شده و اين سبب بروز ابهاماتی در مسائل مالياتی وی شده است.

اين منبع آگاه افزود: مراجعه مأموران سازمان مالياتی و نيز انتقال اسناد و مدارک عبادی به سازمان امور مالياتی تهران، بر پايه حکم مقام قضايی صورت پذيرفته است.





















Copyright: gooya.com 2016