جمعه 13 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور احکام حبس برای تعدادی از فعالان سياسی و فرهنگی در ماکو، کميته گزارشگران حقوق بشر

برای چند تن از فعالان سياسی و فرهنگی در ماکو احکام قضايی صادر شده است.

ابراهيم عبدالله نژاد، علی حلمی،علی حسين نژاد اصل،محسن حسين زاده،صابر بيت الهی و بهمن نصير زاده از فعالان ماکو در رابطه با تظاهرات اعتراض آميز شهرهای آذربايجان که در خردادسال هزار و سيصد وهشتادو پنج روی داد، به احکام حبس از يکسال تا بدل از ۱۰ ماه محکوم گرديدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق گزارشهای رسيده از ماکو، قاضی نوروزی رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب خوی در جريان رسيدگی به اين پرونده، ابراهيم عبدالله نژاد ۲۲ ساله، کارگر کارخانه فرش زمرد آذربايجان را به يکسال حبس تعزيری، علی حلمی ۳۵ ساله و بازاری را به يکسال حبس تعليقی به مدت دوسال ،علی حسين نژاد اصل ۳۵ ساله و بازاری را به پرداخت ۵۰۰ هزارتومان جزای نقدی بدل از ۱۰ ماه حبس تعليقی و محسن حسين زاده ۴۰ ساله و بازاری را به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی بدل از ۱۰ ماه حبس تعزيری محکوم نمود.

اتهام اين افراد تبليغ عليه نظام به نفع گروههای معاند نظام عنوان شده است.

پيش از اين، صابر بيت الهی ۳۵ ساله ، معلم و بهمن نصيرزاده ۳۷ ساله ، معلم و شاعر به يکسال حبس تعزيری محکوم شده بودند .

لازم به ذکر است که تمامی متهمان فوق الذکر در جريان تظاهرات اعتراضی به کاريکاتور روزنامه ايران در ۲۷ خرداد ۸۵ توسط نيروهای امنيتی بازداشت و پس از تحمل ۲۷ روز بازداشت موقت به قيد وثيقه پنجاه ميليونی آزاد شده بودند.

کميته گزارشگران حقوق بشر





















Copyright: gooya.com 2016