پنجشنبه 19 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرنا: ادعای شليک موشک به سرزمين های اشغالی و سناريو هدايت شده اسراييل

تهران - منابع صهيونيستی روز پنجشنبه در تماس با شبکه های خبری بين المللی ادعا کردند که انفجارهايی در "نهاريا" در شمال فلسطين اشغالی و همچنين منطقه "اشلومی" شنيده شده است.

بر اساس اين ادعا که تاکنون از سوی منابع مستقل تاييد نشده است، موشک های کاتيوشا از سوی لبنان به اين مناطق شليک شده است.
در واکنش به شليک موشک های کاتيوشای ادعايی از جنوب لبنان، رژيم صهيونيستی چهار گلوله توپ به سوی اين منطقه شليک کرد.
اين در حالی است که گروه های مستقر در جنوب لبنان از جمله حزب الله تاکنون اين خبر را تاييد نکرده اند و حتی منابع اسراييلی بعيد می دانند که حزب الله لبنان در شليک اين موشک ها دست داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته حائز اهميت ديگر آنکه اساسا حزب الله در منطقه ای که ادعا شده موشک از آنجا شليک شده، حضور ندارد و اين محل بيشتر محل استقرار نيروهای بين المللی و اردوگاه های کمک رسانی خارجی است.
برخی صاحبنظران اين تصور را که اين رويداد ادعايی، سناريويی از پيش تعيين شده از سوی اسراييل برای پيشبرد اهدافی مشخص باشد، دور از ذهن نمی دانند.
به اعتقاد اين گروه از صاحبنظران، اسراييل هم اکنون در باتلاق غزه گرفتار شده است و از نظر نظاميان ارشد رژيم صهيونيستی تکرار شکست جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ از حزب الله در جنوب لبنان برای ارتش مدعی اسراييل اين بار در غزه و توسط رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطين (حماس) نه تنها دور از ذهن نيست، بلکه به امری قريب به يقين بدل شده است.
بر اساس اين باور، رژيم صهيونيستی هم اکنون برای توجيه قبول آتش بس با حماس، چنين سناريويی را طراحی کرده است تا به افکار عمومی داخل اسراييل بگويد، قبول آتش بس برای جلوگيری از گشايش يک جبهه جديد جنگی آن هم از سوی لبنان در شمال اسراييل و جلوگيری از به مخاطره انداختن هر چه بيشتر امنيت اين رژيم ضروری و اجتناب ناپذير است.
سردمداران رژيم صهيونيستی می کوشند، به افکار عمومی سرزمين های اشغالی که از جنگ و ناامنی خسته و سرخورده شده اند، بقبولانند که بايد با توجه به گشايش جبهه جديد هر چه زودتر به آتش بس در غزه تن دهند تا از گسترش جنگ ممانعت شود.
برای تاييد اين ديدگاه لازم به يادآوری است که رژيم صهيونيستی قبل از اين اعلام کرده بود که از وقوع درگيری ها در شمال فلسطين اشغالی از سوی لبنان نگران است.
در اين حال شبکه تلويزيونی الجزيره قطر روز پنجشنبه گزارش داد: هنوز معلوم نيست موشک های کاتيوشا که امروز به سوی شمال فلسطين اشغالی شليک شد، از طرف چه کسانی بوده است و اطلاعی از تعداد انفجارها و يا تعداد موشک ها در دست نيست.
"غسان بن جدو" مدير دفتر الجزيره در بيروت در اين باره گفت: چنانچه موشک های کاتيوشا از سوی مقاومت لبنان و يا حزب الله شليک شده بود، به اين تعداد کم نبود.
جدو افزود: حزب الله لبنان در مقابله با اشغالگران رژيم صهيونيستی در جنگ ۳۳ روزه، به طور مثال در يک روز ۱۰۷ فروند موشک به سوی فلسطين اشغالی شليک کرد و شليک امروز اين دو موشک نمی تواند از سوی حزب الله و يا مقاومت لبنان باشد.
جنگ غزه هم اکنون به کابوسی برای صهيونيست ها بدل شده است به طوری که مقامات اسراييلی می کوشند با توجه به بسيج افکار عمومی جهانيان عليه آنان، هر چه زودتر از آن رهايی يابند.
کشتار بيش از ۷۰۰ فلسطينی در غزه که بيش از ۱۵۰ نفر از آنان را کودکان و بيش از ۶۰ نفر ديگر را زنان تشکيل می دهند، بار ديگر ماهيت ضد بشری صهيونيست ها را برای افکار جهانيان بر ملا ساخت.
اگر چه غزه هم اکنون در شرايط سخت نا امنی و گرسنگی به سر می برد، اما مقاومت مردم آن در برابر جنايات صهيونيست ها، برگ زرين ديگری بر صفحه تاريخ ثبت کرده است.
جنايات صهيونيستی ها و سکوت برخی از حکام عرب هم نتوانسته است از مقاومت درخشان مبارزان فلسطينی بکاهد و بر عکس عزم آنان را برای مقاومت تا پيروزی جزم تر نموده است.





















Copyright: gooya.com 2016