شنبه 21 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدهی دولت به بانک مرکزی ۳ برابر شد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
بدهی دولت به بانک مرکزی در پايان شهريورماه سال جاری به ۹۸۸۴۹ ميليارد ريال بالغ شد.
به گزارش ايلنا، بدهی دولت به بانک مرکزی که ظرف سه ماهه دوم سال روند کاهشی يافته پس از يک دوره رشد محسوس به در پايان سال گذشته به ۹۸۸۴۹ ميليارد ريال بالغ شد که در مقايسه با اسفندماه سال گذشته يک درصد رشد داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، بدهی دولت به بانک‌‏های تجاری و تخصصی همچنان در حال افزايش است به طوری که در پايان سه ماهه دوم سال جاری اين بدهی به ۸۵۵۱۶.۹ ميليارد ريال بالغ شده است.
اين درحالی است که بدهی دولت به بانک‌‏ها در سال ۸۳ تنها ۳۶۷۹۳ ميليارد ريال بوده است.
بر پايه گزارش ايلنا، مطالبات سيستم بانکی از بخش‌‏های دولتی و غير دولتی در پايان شش ماهه اول سال در حالی به ۲۰۰۴۷۱۰ ميليارد ريال بالغ شده است که اين بدهی به سيستم بانکی در پايان سال ۸۳ تنها ۸۶۱۶۵۵ ميليارد ريال بوده است.
اين گزارش می‌‏افزايد: ميزان سپرده های دولت نزد سيستم بانکی در پايان شهريور ماه سال جاری ۳۶۳۶۷۴ ميليارد ريال بوده است که در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ۲۸.۵ درصد رشد کرده است.
همچنين سپرده شرکت‌‏ها و موسسه‌‏های دولتی نزد سيستم بانکی در پايان شهريور ماه سال جاری نيز به ۲۲۹۰۹ ميليارد ريال رسيد که اين ميزان نيز در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ۴۴.۵ درصد رشد کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016