شنبه 21 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برای مهری مشرفی و همسرش قرار مجرميت و کيفرخواست صادر شد، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: حدود دو ماه از بازداشت خانم مهرچهره مشرفی يکی از اعضای کميته مادران کمپين يک ميليون امضاء و همسرش می گذرد، در تماسی با نسرين ستوده از وکلای پرونده جويای سير پرونده ايشان شديم، سخنان نسرين ستوده در ارتباط با پرونده خانم مشرفی و همسرش را می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«همانطور که می دانيد وکالت اين پرونده را سرکار خانم شيرين عبادی، سرکار خانم نسيم غنوی و من به عهده داريم، در مراجعه ای که امروز همکار محترم خانم غنوی به دادياری امنيت داشتند معلوم شد که پرونده منجر به صدور قرار مجرميت و کيفرخواست شده است و به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شده است. متاسفانه به وکلای پرونده اجازه ملاقات با خانم مهرچهره مشرفی و آقای عباس جواهری دوست داده نشد و بدين وسيله امکان دسترسی اين دو نفر را به وکيل از بين بردند. اين در حالی است که دو ماه از بازداشت موکلين ما می گذرد. هم چنان که می دانيد خانم مهرچهره مشرفی حدود دو ماه پيش به اتفاق همسر و دو فرزندش در بهشت زهرا در قطعه شهدا بازداشت شدند. در اين بازداشت تضيع حقوق بسياری صورت گرفته است از جمله آن که دختر کوچک خانواده که تنها کسی از اين خانواده بود که بازداشت نشده بود تا ۱۶ روز پس از بازداشت بستگان درجه يک خود از بازداشت آنان بی اطلاع بود و در بی خبری کامل شرايط دشواری را پشت سر نهاد و ديگر آن که در اين پرونده که اساسا جرمی اتفاق نيافتاده است، پسر خانوداده که در هنگام بازداشت ۱۶ سال بيشتر نداشته است، يک ماه تمام را بدون رعايت حقوق قانونيش به عنوان فرد کمتر از ۱۸ سال در زندان اوين و در بند بزرگسالان به سر برد.»

نسرين ستوده می افزايد:« در آخرين مراجعه ای که برای پيگيری پرونده شد، رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب که هم اکنون پرونده در آن جا مطرح است از صدور اجازه ملاقات ما با موکلانمان خودداری کرده است و ما تاکنون دسترسی به محتوای پرونده نداشته ايم.»





















Copyright: gooya.com 2016