یکشنبه 22 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خالد مشعل: آتش‌بس دائمی را نخواهيم پذيرفت، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : سايت اينترنتی شبکه الجزيره در ادامه به نقل از خالد مشعل آورده است: زمان آن فرا رسيده است که به توافقنامه‌ی ۲۰۰۵ در زمينه‌ی گذرگاه‌ها و بازنگری تحولات جديد نگاهی انداخته شود.

رييس دفتر سياسی حماس اعلام کرد: اسراييل در تحقق هرگونه هدفش در نوار غزه طی ۱۵ روز گذشته تاکنون به رغم برجای گذاشتن صدها شهيد و زخمی شکست خورده است.

خالد مشعل، رييس دفتر سياسی حماس در سخنرانی تلويزيونی خود اظهار داشت: دشمن در دستيابی به بهانه‌هايش برای جنگ شکست خورده؛ اسراييل برای عمليات نظامی‌اش در نوار غزه اهدافی را تعيين کرده بود که با گذشت زمان و با پايداری مقاومت در دستيابی به اين اهداف شکست خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خالد مشعل در بيان خواسته‌های جنبش حماس گفت: جنبش حماس هرگز هيچ گونه مذاکره‌ای را در سايه‌ی ادامه‌ی حملات به نوار غزه نمی‌پذيرد، همانطور که آتش‌بس دائمی را نخواهد پذيرفت چرا که اين به معنای تعطيلی مقاومت است.

وی بار ديگر بر مخالفت حماس با استقرار نيروهای بين‌المللی در نوار غزه تاکيد کرد و گفت: ما مخالف استقرار هرگونه نيروی بين‌المللی در نوار غزه هستيم، چرا که آنها را اشغالگر می‌دانيم.

سايت اينترنتی شبکه الجزيره در ادامه به نقل از خالد مشعل آورده است: زمان آن فرا رسيده است که به توافقنامه‌ی ۲۰۰۵ در زمينه‌ی گذرگاه‌ها و بازنگری تحولات جديد نگاهی انداخته شود.

رييس دفتر سياسی حماس خواسته‌های جنبش حماس را به توقف حملات، عقب‌نشينی فوری اسراييل، پايان دادن به تحريم نوار غزه و گشودن گذرگاه‌ها خلاصه کرد.

وی عنوان داشت: جنگ کنونی در نوار غزه هفتمين جنگ رژيم صهيونيستی است. اين جنگ، جنگ عليه حماس نيست، بلکه جنگ عليه ملت فلسطين، مساله فلسطين و جهان عرب و اسلام است.

وی خطاب به محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: بايد در راستای حفظ وحدت ملی فلسطين عمل کنی.

رييس دفتر سياسی حماس تاکيد کرد: اسراييل که کوره‌ی انسان‌سوزی در نوار غزه به راه انداخته از نظر اخلاقی و مالی دچار خسارت‌های زيادی شده و چهره‌ی واقعی خبيثانه‌اش برای سراسر جهانيان آشکار شده است.

مشعل افزود: جنگ عليه نوار غزه با هدف تحميل راه حل صلح ذلت بار با مفهوم صهيونيستی آمريکايی صورت گرفته است.

رييس دفتر سياسی حماس از کشورهای عربی خواست در کنار حماس و گروه‌های فلسطينی در محاکمه‌ی کسانی که اقدام به اين جنگ کرده‌اند بايستند و بعد از پايان جنگ غزه هيچ يک از مسوولان اسراييلی را در کشورشان نپذيرند و در راستای محاکمه‌ی مسوولان جنگ همکاری کنند.

مشعل تاکيد کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد مقاومت باقی خواهد ماند؛ جنگ مقاومت را بر ما واجب ساخته و ما پيروز خواهيم شد.

وی ضمن تقدير از عملکرد مقاومت اعلام کرد: مقاومت پيروزی عظيمی را در برابر اسراييل که سعی داشت آن را شکست دهد، محقق ساخته است. هيچ کس حق ندارد حق فلسطينی‌ها را در زمينه‌ی دستيابی سلاح برای دفاع از خود ناديده بگيرد.

رييس دفتر سياسی حماس تاکيد کرد: حماس هرگز به حملات‌اش تا زمانی که اسراييل حملات نظامی‌اش را متوقف نکرده، پايان نخواهد داد .

وی تاکيد کرد: جنگ در نوار غزه هر گونه فرصت مذاکره با اسراييل را از بين برد. اعضای مقاومت حماس در درگيری‌ها با سربازان اسراييلی آنها را غافلگير کرده‌اند. جنبش حماس در سايه‌ی ادامه حملات هيچ صحبتی را درباره‌ی طرح‌ها و پيشنهادهای جديد نمی‌پذيرد.

رييس دفتر سياسی حماس تاکيد کرد: ارتش اسراييل فکر می‌کرد جنگ در نوار غزه با جنگ در جنوب لبنان تفاوت دارد، اما اکنون دريافته است که نوار غزه و جنگ در آن بسيار سخت‌تر است. اسراييلی‌ها سعی دارند هيبت از دست رفته‌ی ارتش خودشان را در نوار غزه احيا کنند.

ارتش اسراييل تصور می‌کند که غزه ضعيف است، اما با وقايعی غافلگير کننده روبه‌رو شدند.

خالد مشعل هم‌چنين خواستار توافق با محمود عباس در زمينه‌ی اداره‌ی گذرگاه‌ها و مشارکت ملی در اين زمينه شد و همکاری مصر و اروپا را نيز لازم دانست.

وی از محمود عباس خواست اسيران را آزاد کند و اجازه‌ی تظاهرات‌ها را در کرانه باختری بدهد و مذاکرات را به منظور تحقق وحدت ملی با اسراييل متوقف کند.

رييس دفتر سياسی حماس از کرانه باختری و کشورهای عربی خواست انتفاضه سوم را در حمايت از نوار غزه آغاز کنند و بعد از صدور قطعنامه‌ی شورای امنيت به سوی آتش‌بس حرکت نکنند چرا که روزهای آينده سخت‌تر خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016