شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد معاون مطبوعاتی وزير ارشاد از انجمن ها و تشکل های صنفی مطبوعات، ايلنا

* تعدادی از نشريات اجاره ای به دنبال اهداف سياسی هستند

تهران- خبرگزاری کار ايران

معاون مطبوعاتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد ازانجمن های و تشکل های صنفی مطبوعات گفت : متاسفانه تشکل های صنفی مطبوعاتی هر زمان که اتفاق سياسی می افتد وارد جريان می شوند اما وقتی در جايی حقوقی ازخبرنگاران ناديده گرفته می شود هيچ کدام از آنها اقدام مناسبی را انجام نمی دهند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عليرضا ملکيان در گفت و گو با خبرنگارايلنا با بيان اين مطلب افزود : از نظرمن بخشی ازجريان دفاع ازحقوق خبرنگار را تشکلات صنفی خبر نگاران بايد انجام دهند اما متاسفانه ما می بينيم تشکلات صنفی مطبوعات در اتفاقات سياسی حضور پررنگ تری نسبت به اتفاقات صنفی دارند .
وی ادامه داد : متاسفانه در تعدادی از نشريات حقوق خبرنگاران ناديده گرفته می شود و ما روزانه شاهد اين هستيم که تعداد زيادی از خبرنگاران از پرداخت نشدن به موقع حقوق خود و بی توجهی مديران نشريات نسبت به مسئله بيمه اظهار نارضايتی می کنند که دراينجا اين سوال پيش می آيد ، آيا اين وظيفه نهاد صنفی روزنامه نگاران نيست که در دفاع از حقوق خبرنگارانی که زحمات و فعاليتهای آنها ناديده گرفته شده بر عليه مديران خاطی به نهادهايی چون وزارت کار اقامه دعوا کنند ؟
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح کرد : به طور حتم اگر نهادهای صنفی مرتبط با حوزه مطبوعات با اقدامات موثر خود از ناديده انگاشته شدن حقوق فعالان رسانه توسط تعدادی از مديران رسانه ها جلو گيری کنند، صاحبان نشريه های ديگر چنين برخوردی را با خبر نگاران نمی کنند ضمن اينکه خود خبرنگاران نيز بايد به حقوق خود اشنا باشد و از خودشان دفاع کنند .
ملکيان در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با نشريات اجاره ای متخلف هم گفت : اگر برای ما آشکار شود که صاحب امتيازی ،نشريه خود را به فرد ديگری بدون اطلاع هيات نظارت واگذار کرده ، به طورحتم با اين نشريه برخورد می کنيم .
وی افزود : برخی صاحبان نشريات اين کار را از طريق سند غيررسمی يعنی به صورت شفاهی و يا بستن قرار داد غير رسمی، به فرد ديگری اجاره يا منتقل می کنند که ما از اين قضيه مطلع نشويم ؛ اين روزنامه ها با ادامه اين روند ،مشکلاتی برای خودشان ،مردم و برای خبرنگارانی که در اين نشريات مشغول به کار هستند به وجود می آورند و امنيت شغلی خبرنگاران را هم به خطر می اندازند .
معاون مطبوعاتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعاليت تعدادی ديگر از نشريات اجاره ای که با هدف های سياسی به فعاليت مشغول هستند ، گفت : خبرنگارانی که در اين نشريات به فعاليت مشغول هستند بايد انتظارات مدير مسوول و صاحب امتياز آن نشريه برآورده کنند و اگر هم اين انتظارات را بر آورده نکنند امنيت شغلی آنها به خطر می افتد و اگر هم انجام ندهند ، اين خطر از جهتی ديگر خبر نگار را تهديد می کند .
وی تصريح کرد : هر گونه تغييری در مديريت و صاحب امتياز نشريه حتما بايد با اطلاع و با تصويب هيات نظارت باشد اگر غير اين باشد خلاف قانون بوده و مطابق قانون با متخلف بر خورد می شود.





















Copyright: gooya.com 2016