چهارشنبه 2 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح براندازی نرم و مذاکره با اوباما، تحليل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) از سخنان اوباما

"باراک اوباما" رئيس جمهور جديد ايالات متحده آمريکا روز گذشته طی سخنرانی خود در مراسم تحليف طی اظهاراتی اعلام کرد که قصد دارد با جمهوری اسلامی ايران مذاکره کند. در اينجا اين پرسش مطرح می شود که در صورت تحقق اين امر موضع جمهوری اسلامی ايران چگونه خواهد بود؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا، ايالات متحده آمريکا طی ۳۰ سال گذشته از تاريخ انقلاب اسلامی ايران، هيچ گاه نه تنها حاضر نبوده که به کشورمان احترام گذاشته و جايگاه آن را درک کند بلکه همواره سعی و تلاش می کرد که با قرار دادن چوب لای چرخ نظام، در روند و سير حرکت جمهوری اسلامی ايران به سوی اهداف خود مانع ايجاد کند.

تلاش برای انجام چندين کودتا، تحريک رژيم بعث عراق برای حمله و اشغال خاک ايران، حمايت از گروهک تروريستی منافقين برای انجام عمليات های تروريستی درون کشور و دهها اقدام ديگر که نشان از نفرت و کينه دولتمردان آمريکايی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران دارد، از نمونه اين اقدامات ضدايرانی دولت آمريکا بوده است.

طرح براندازی نرم که نقشه و برنامه ريزی آن توسط سازمان اطلاعات و امنيت آمريکا (CIA) تهيه و تنظيم شده بود و چند روز پيش فاش شد را نيز می توان يکی از آخرين و جديدترين تلاش های ضدايرانی دولت آمريکا خواند. بدون شک فاش شدن اين طرح و رو شدن دست‌های پنهان آمريکا در اين برنامه ريزی، نه تنها دولت "جرج بوش" را رسوا کرده بلکه کابينه جديد آمريکا به رياست "باراک اوباما" را با اولين مشکل خود روبرو ساخته و آن را نيز در موضع ضعف در برابر جمهوری اسلامی ايران قرار داده است. از همين رو به اعتقاد بسياری از کارشناسان مسائل بين المللی و استراتژی، فاش شدن اين طرح موجب شد که آقای "اوباما" در سخنرانی روز گذشته خود چندين بار بر مذاکره با جمهوری اسلامی ايران تأکيد کند.

البته ناگفته نماند دسته‌ای از کارشناسان مسائل بين المللی و خاورميانه نيز معتقدند بحران ارتش آمريکا در عراق و افغانستان و گير افتادن در گرداب اين دو کشور و نيز شکست ارتش رژيم صهيونيستی در جنگ ۲۲ روزه خود عليه نوار غزه و پيروزی جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی به همراه ديگر گروه های مقاومتی موجب تضعيف جايگاه، موقعيت و سياست های ايالات متحده آمريکا در منطقه شد و از سوی ديگر موجب تقويت جايگاه و موقعيت و افزايش نفوذ جمهوری اسلامی ايران در منطقه شد. از همين رو بدون شک در صورت انجام هرگونه مذاکره ميان ايالات متحده آمريکا و جمهوری اسلامی ايران، کشور ما با قدرت حضور خواهد يافت و از موضع و جايگاهی مقتدرانه تر از گذشته از حقوق خود دفاع خواهد کرد. به اعتقاد اين کارشناسان اين امر موجب می شود جمهوری اسلامی ايران در مجموع مذاکره را به نفع خود تمام کند.





















Copyright: gooya.com 2016