جمعه 11 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنبش حماس از اردوغان قدرانی کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
جنبش مقاومت اسلامی حماس از موضع شجاعانه نخست‌‏وزير ترکيه در جريان اجلاس داووس تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از شين‌‏هوا، «فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش حماس طی اظهاراتی تاکيد کرد که جنبش حماس از موضع شجاعانه «رجب طيب اردوغان»، در اجلاس داووس که در برابر «شيمون پرز»، رئيس‌‏جمهوری رژيم‌‏صهيونيستی از ملت فلسطين دفاع کرده و کشتار زنان و کودکان توسط ارتش رژيم صهيونيستی در جنگ غزه را به شدت محکوم کرد، تشکر و قدردانی می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برهوم در ادامه گفت: «ترک اجلاس داووس از سوی اردوغان نشانگر پيروزی خون قربانی ان مدرسه الفاخوره و هزاران شهيد و زخمی ديگر فلسطينی بر ارتش تا بن دندان مسلح صهيونيستی و نيز پيروزی حقانيت مساله فلسطين بود و ما مراتب تشکر و قدردانی خود از موضع شجاعانه نخست وزير، دولت و ملت ترکيه را که در جريان جنگ اخير در حمايت از ملت و آرمان فلسطين سنگ تمام گذاشتند، ابراز می داريم.»
اردوغان در صحبت‌‏های خود در اين ميزگرد غزه را به زندانی با آسمان آزاد تشبيه کرد و از رويکرد رژيم‌‏صهيونيستی در استفاده نامتعارف از خشونت انتقاد کرد.
در اين ميزگرد پرز از اقدام نظامی رژيم‌‏صهيونيستی در غزه دفاع کرد.
رويارويی اردوغان و پرز در جريان اين ميزگرد زمانی شدت گرفت که رئيس‌‏جمهوری رژيم‌‏صهيونيستی از عمليات نظامی اين کشور در غزه حمايت کرد و حمله به اين منطقه را حق خودشان دانست.
اردوغان در اين ميزگرد گفت:«من به ياد می‌‏آورم دو نخست‌‏وزير پيشين اسرائيل گفته بودند، وقتی که تانک‌‏های آنها قادر شدند وارد مناطق فلسطينی شوند، خيلی خوشحال شدند.»
وی افزود: «اين اندوهناک است که مردم برای آنچه که شما گفتيد دست بزنند. بسياری از مردم کشته شدند. اين بسيار اشتباه و غير انسانی است.»
نخست‌‏وزير ترکيه همچنين رژيم صهيونيستی را متهم کرد که «راه کشتن کودکان را خيلی خوب می داند.»
در همين حال مجری برنامه با قطع سخنان اردوغان گفت: «ما زمان کافی نداريم و نمی توانيم از اول بحث را آغاز کنيم.»
رجب طيب اردوغان خطاب به مجری برنامه گفت: «خواهش می‌‏کنم بگذاريد من حرفم را تمام کنم.»
مجری برنامه بارديگر تکرار کرد: «الان شام برای مردم آماده است.»
رجب طيب اردوغان در پاسخ گفت: «رئيس جمهوری(شيمون پرز) ۲۵ دقيقه حرف زد و من فقط نيمی از وقت او را فرصت داشتم که حرف بزنم.»
نخست‌‏وزير ترکيه سپس گفت: «خيلی ممنون، خيلی ممنون، خيلی ممنون. فکر نمی کنم بعد از اين من به داوس برگردم.» وی سپس جلسه را ترک کرد.
پس از خروج رجب طيب اردوغان از سالن ميزگرد، وی در يک نشست مطبوعاتی گفت که اعتراض وی به نحوه خطاب قرار گرفتن توسط شيمون پرز و اجازه پاسخ ندادن به او بوده است.
در همين حال خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که پس از پايان ميزگرد، شيمون پرز در تماس تلفنی با رجب طيب اردوغان از وی نسبت به آنچه که در ميزگرد گذشت عذر خواهی کرده است.
ترکيه از معدود کشورهای اسلامی است که با اسرائيل روابط ديپلماتيک دارد و طی سال های اخير کوشيده است تا نقش ميانجيگری بين اسرائيل و سوريه ايفا کند.





















Copyright: gooya.com 2016