شنبه 12 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: تغييرات در دولت آمريکا بايد اساسی باشد، آقای اردوغان حرف دل ملت‌های مسلمان را زد، ايسنا

- انقلاب اسلامی پرقدرت‌ترين عامل در تحولات جهان است


دکتر محمود احمدی‌نژاد، صبح شنبه، پس از تجديد بيعت با آرمان‌های رهبر کبير انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: بدون ترديد انقلاب اسلامی يک فراز بلند در استقرار حرکت انبياء الهی است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور افزود: انقلاب اسلامی در راستای جريانی که در طول تاريخ برای بازکردن راه بشر و گرفتن دست انسان و رساندن او به قله کمال و تشکيل يک جامعه‌ سعادتمند و سرشار از عشق و محبت آغاز شد، يک گام بسيار بلند بود؛ چرا که اين ويژگی‌ها در فطرت بشريت نهاده شده است و در طول تاريخ انبياء الهی و صالحان همه در اين راستا تلاش کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: رمز ماندگاری انقلاب نيز همين است؛ چرا که به اصل حقيقت دل‌ها و فطرت انسان‌ها متصل است.

رييس‌جمهور گفت: وقتی حرکتی برخاسته از عمق جان انسان و برای انسان و در مسير رساندن انسان به کمال و خدا باشد، ماندگار است و البته اين اتصال و پيوستگی از طريق خط امام و ولايت است. انقلاب اسلامی حرکتی بود که ارتباط بشر را با انسان کامل برقرار کرد و با دو موضوع امام و خط امامت و ولايت، حيات‌آور و زندگی‌بخش شد . انقلاب اسلامی يک برش شفاف و تصويری نورانی از حرکت تاريخی انبياء الهی و يک تجلی بسيار متعالی از همه حقايق است که در جهان جاری است.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که انقلاب اسلامی بدون ترديد فصل نوينی در حيات جامعه بشری است، افزود: انقلاب اسلامی پرقدرت‌ترين و اصلی‌ترين عامل در تحولات جاری در جهان است. انقلاب همه جا حاضر است و نقش تعيين‌کننده‌ای ايفا می‌کند، ما باورمان اين است که با اين همه تحولات انقلاب در آغاز راه و تحولات بزرگ‌تر در راه است و به فضل الهی تا برپايی کامل عدالت و يکتاپرستی و عشق و محبت در کره‌ زمين اين انقلاب توفنده و با شتاب‌تر راه خود را ادامه خواهد داد.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب عميق‌تر و با انگيزه‌تر از نسل اول در عرصه حضور دارند.

احمدی‌نژاد همچنين در پاسخ به پرسشی در مورد اقدام نخست‌وزير ترکيه در اجلاس داووس و ترک اين اجلاس، در اعتراض به اظهارات شيمون پرز، رييس رژيم صهيونيستی، گفت: آقای اردوغان آن گونه که انتظار می‌رفت، عمل کردند؛ هر کس در دلش عشق به انسانيت و عدالت وجود داشته باشد، امروز در برابر زياده‌خواهی‌ها و جنايت‌های صهيونيست‌ها به پا می‌خيزد.

احمدی‌نژاد با اشاره به جنايت‌های رژيم صهيونيستی عليه مردم غزه افزود: ‌صهيونيست‌ها ملت فلسطين را به خاک و خون می‌کشند و بعد اعلام می‌کنند ما به شما گفته بوديم از خانه‌هايتان بيرون برويد، ولی شما نرفتيد؛ اين زشت‌ترين منطقی است که گفته می‌شود.

وی با بيان اين‌که رفتار اين رژيم توهين به بشريت و ارزش‌های انسانی است، افزود: از آقای اردوغان تشکر می‌کنيم که در برابر اين صحنه‌سازی‌ها ايستادگی کرد و در واقع حرف دل مردم ترکيه و ملت‌های مسلمان و منطقه را زد.

رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به پرسشی درباره تغييرات در کاخ سفيد گفت: دولت آمريکا سعی نکند با تغييرات ظاهری ملت‌ها را فريب دهد؛ تغييرات بايد ساختاری و اساسی باشد.

وی همچنين گفت:‌ درست است که انقلاب اسلامی از ايران شروع شد و خيزش آن از ايران بود ولی به مرزهای ايران محدود نيست، اين انقلاب ، انقلاب نوع انسان و بشريت است؛ بنابراين در همه‌ مناسبات انسانی در سرتاسر جهان تاثيرگذار است و امروز همگان فهميده‌اند که انقلاب اسلامی، متعلق به همه ملت‌هاست و يک راه و روش برای سعادت و عدالت‌طلبی را پيش روی بشريت قرار داده است.





















Copyright: gooya.com 2016