شنبه 12 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعطای جايزه کارگری هلند به اسانلو، راديو زمانه

اتحاديه سراسری کارگران هلند جايزه سال ۲۰۰۸ خود را به منصور اُسانلو فعال کارگری ايرانی که در زندان به‌سر می‌برد اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار زمانه، اين جايزه امروز (جمعه) طی مراسم ويژه‌ای از سوی اتحاديه سراسری کارگران هلند (اف.ان.ف.) به منصور اسانلو که هم‌اينک در ايران در زندان به‌سر می‌برد اعطا شد.

منصور اسانلو از مؤسسان و رئيس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است که به خاطر فعاليت‌های خود برای حقوق صنفی کارگران بارها با ضرب و شتم، ربودن، حبس‌های طولانی از جمله در سلول انفرادی، بازجويی و پرداخت وثيقه سنگين مواجه شده و هم‌اکنون نيز به همراه ابراهيم مددی،‌ نايب رئيس سنديکا در زندان به‌سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در مراسم اعطای جايزه، آقای هنک فان‌در کولک، رئيس اتحاديه سراسری کارگران هلند اين جايزه را به نام منصور اسانلو به مک يوراتا، نماينده اتحاديه جهانی ترابری تحويل داد.

اتحاديه کارگران هلند اعلام کرد که توانسته‌است از طريق همسر منصور اسانلو از واکنش وی به دريافت اين جايزه از درون زندان اطلاع بيابد.

آقای اسانلو در اين واکنش از همه کسانی که در جهت شرايط بهتر برای کارگران ايرانی تلاش می‌کنند تشکر کرده‌است و از حمايت وسيعی که در سطح جهان از او و ديگر زندانيان صنفی کارگری ايران شده قدردانی کرده‌است.

جايزه اعطاءشده به منصور اسانلو، «جايزه حقوق صنفی فِبه اليزابت ولاسکِز» (Febe Elisabeth Velasques-vakbondsrechtenprijs) نام دارد که هر دو سال يک بار از سوی اف.ان.ف. به رهبران صنفی که با وجود خطرات جانی به کار صنفی خود ادامه می‌دهند اعطا می‌شود. اين جايزه شامل يک اثر هنری و مبلغی پول برای هزينه کردن در طرح‌های صنفی است.

جريان مراسم

به گزارش خبرنگار زمانه از مراسم اعطای جايزه، آغاز اين مراسم با پخش فيلمی درباره فعاليت‌های اسانلو همراه بود که در اين فيلم تصاويری از آثار شکنجه بر بدن منصور اسانلو و اطلاعاتی از نحوه برخورد مأموران امنيتی ايران با او ديده می‌شد.

در ادامه مراسم، اشاره‌ای نيز به شرايط شغلی آموزگاران ايرانی شد و شرايط کاری آنان نامناسب توصيف شد. در طول مراسم اعضاء سنديکای کارگری هلند با کف زدن‌های ممتد، پشتيبانی خود را از کارگران و آموزگاران ايرانی اعلام می‌کردند.

در ادامه مراسم، کارت‌هايی بين حاضران پخش شد که در پشت آن نامه‌ای خطاب به رئيس جمهور ايران نوشته شده و در آن آزادی منصور اسانلو و ديگر فعالان کارگری درخواست شده‌است. حاضران پس از امضاء اين کارت‌ها آن‌ها را به صندوق ويژه‌ای ريختند که در روزهای آينده قرار است به ايران پست شود.

رئيس اتحاديه سراسری کارگری هلند در پايان مراسم از اين که در اين شرايط به هيچ وجه امکان اعطاء مستقيم جايزه به منصور اسانلو نبود اظهار تأسف کرد. وی همچنين ابراز اميدواری کرد که آقای اسانلو پس از آزادی‌اش بتواند در ميان اعضاء اتحاديه کارگران هلند حضور پيدا کند.





















Copyright: gooya.com 2016