دوشنبه 14 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا خاتمی: حاميان خاتمی از ميرحسين حمايت می‌کنند، ايلنا

- اصلاح‌‏طلبان با يک کانديدا وارد عرصه انتخابات خواهند شد


تهران- خبرگزاری کار ايران
نائب رئيس مجلس ششم گفت: ائتلاف بين اصلاح‌‏طلبان وجود دارد و حتی اگر اصلاح‌‏طلبان در انتخابات يک کانديدا نداشته باشند، جامعه اصلاح‌‏طلب ايران از يک کانديدا حمايت خواهد کرد.

محمدرضا خاتمی در گفت‌‏و‌‏گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشت: ما هيچ نگرانی بابت شکسته شدن آرا در انتخابات رياست‌‏جمهوری نداريم چه آقای خاتمی بيايد و چه مهندس موسوی کانديدای انتخابات رياست‌‏جمهوری شوند بابت شکسته شدن آرا دغدغه‌‏ای وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر احتمال حضور ميرحسين موسوی در انتخابات رياست‌‏جمهوری دوره دهم توضيح داد: صبغه اصلی آقای مهندس موسوی اصلاح‌‏طلبی است به همين دليل نبايد ترديد داشت که اگر ايشان اعلام حضور کنند، تقريبا همه کسانی که مدافع و حامی آقای خاتمی بودند، پشت سر آقای موسوی خواهند بود، از ايشان حمايت خواهند کرد و در اين راه همه تلاش‌‏ها و امکانات خود را به کار می‌‏گيرند.
وی با اشاره به شناخت کم نسل جوان از ميرحسين موسوی، ادامه داد: نسل جوان ما به خاطر فاصله زمانی ممکن است از آقای مهندس موسوی شناخت کافی نداشته باشند، اما ترديد ندارم اگر مهندس موسوی تمايل خود را برای حضور در عرصه انتخابات نشان دهند، با طرح کردن ديدگاه‌‏های خود بخش عمده‌‏ای از نسل جديد را به اين سمت متمايل می‌‏کنند که از ايشان حمايت نمايند و آرای خود را به نفع مهندس موسوی در صندوق بريزند و جامعه نيز فعال خواهد شد تا وضعيت بحرانی که ما اکنون دچار آن هستيم را دگرگون کنند.
خاتمی در خصوص موضع‌‏گيری اصولگرايان در صورت حضور ميرحسين در انتخابات اضافه کرد: طبعا بخشی از جناح راست و محافظه کار حتی اگر مخالف آقای مهندس موسوی باشند به دليل سابقه خوبی که ايشان دارد، به هيچ‌‏وجه نمی‌‏توانند موضع مخالف اتخاذ کنند، پيش‌‏بينی من اين است که بخشی از اصولگرايان به ويژه نيروهايی که کمتر در بازی‌‏های سياسی و جناحی هستند و واقعا خود را اصولگرا می‌‏دانند از مهندس موسوی حمايت خواهند کرد و بخشی ديگر نيز بی‌‏تفاوت خواهند شد،‌‏آنان نمی‌‏توانند به مخالفت برخيزند اما به هر حال طبقه‌‏ای از محافظه‌‏کاران وجود دارند که آن‌‏چنان قدرت در چشمشان جلوه‌‏گر شده که حاضرند همه چيز را تخريب کنند و البته اين هم مقتضی ورود به عرصه انتخابات است.





















Copyright: gooya.com 2016