سه شنبه 15 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين ماهواره جمهوری اسلامی ايران؛ با نام ماهواره ملی اميد به فضا پرتاب شد، ايسنا

در شب ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و در خجسته ايام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، نخستين ماهواره ملی جمهوری اسلامی ايران با نام " اميد" با فرمان رييس جمهوری اسلامی ايران دکتر محمود احمدی نژاد با موفقيت به فضا پرتاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از مرکز تبليغات سفير اميد، ماهواره ملی اميد به وسيله ماهواره‌بر سفير ۲ ـ که به صورت کاملا بومی در کشور طراحی و ساخته شده است ـ در مدار زمين قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماهواره ملی اميد از نوع ماهواره سبک است. اين ماهواره با هدف برقراری ارتباطات متقابل ماهواره و ايستگاه زمينی، تعيين مشخصات مداری و انجام تله متری مشخصات زير سامانه‌ها در مدار زمين قرار داده شده است، ماهواره اميد هر ۲۴ ساعت ۱۴ بار به دور زمين می‌چرخد و در هر دور توسط ايستگاه‌های زمينی دورسنجی و بردسنجی کنترل و هدايت می‌شود.

ماهواره ملی اميد با دو باند فرکانسی و هشت آنتن، اطلاعاتی را به زمين ارسال و از زمين دريافت می‌کند.

ماهواره بر سفير ۲ تيز پرتابگری دقيق است که قادر است ماهواره‌های سبک را تا ماورا جو حمل و در مدار پيش‌بينی شده رها کند. کليه قطعات و اجزا اين ماهواره و ماهواره‌بر ـ که از تکنولوژی بسيار بالايی برخوردار است ـ توسط متخصصان افتخارآفرين صنايع هوافضايی کشور طراحی و توليد شده است.

گفتنی است ماهواره اميد در بهمن ماه سال گذشته با حضور رياست محترم جمهوری اسلامی ايران رونمايی و ماهواره‌بر سفير ۱ در خردادماه سال جاری با حضور رياست جمهوری به صورت آزمايشی با موفقيت پرتاب شد.





















Copyright: gooya.com 2016