جمعه 18 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع از نامزدی ميرحسين موسوی در شبکه يک سيما! آفتاب

آفتاب: محمدعلی نجفی، کارگردان صاحب‌نام سينمای ايران و سازنده آثار مطرحی همچون مجموعه تلويزيونی «سربداران»، در يک برنامه زنده تلويزيونی از نامزدی مهندس ميرحسين موسوی در انتخابات سال آينده رياست‌جمهوری دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، اين اتفاق نادر زمانی رخ داد که محمد علی نجفی، به عنوان ميهمان برنامه «نقره» که به مناسبت ايام دهه فجر تهيه شده است، مشغول صحبت درباره چگونگی آغاز فعاليت‌های هنری‌اش بعد از انقلاب اسلامی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد علی نجفی هنگامی که با اين سؤال مجری برنامه که چه طور شد که شما فيلم «جنگ اطهر» را کارگردانی کرديد روبه‌رو شد گفت: «ما گروهی بوديم که در سال‌های قبل از انقلاب فعاليت‌های سياسی انجام می‌داديم و علاوه بر آن معتقد بوديم در کنار فعاليت‌های سياسی بايد به فعاليت‌های فرهنگی نيز پرداخت».

وی افزود: «انجمن اسلامی مهندسين، جايی بود که ما فعاليت‌های سياسی و فرهنگی خود را در آنجا برنامه‌ريزی می‌کرديم و در حال حاضر هم بسياری از شخصيت‌های بسيار برجسته کشور از اعضای انجمن اسلامی مهندسين هستند».

نجفی گفت: «يکی از اين افراد مهندس مير حسين موسوی است، که من اميدوارم ايشان نامزدی در انتخابات رياست‌جمهوری را بپذيرند چرا که بهترين گزينه برای انتخابات هستند».

مجری برنامه که به نظر می‌رسيد غافلگير شده باشد، با طرح سؤال ديگری، صحبت‌های نجفی را قطع کرد.

گفتنی است، محمدعلی نجفی که متولد ۱۳۲۴ در اصفهان است، از دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد شهرسازی و معماری از دانشگاه ملی (شهيد بهشتی) به شمار می‌آيد و فعاليت هنری خود را با کارگردانی نمايش «سربداران» در حسينيه ارشاد شروع کرده است. او در ۱۳۵۶ موسسهٔ «آيت فيلم» را با همکاری انجمن اسلامی مهندسين تأسيس کرد. نخستين فعاليت هنری سينمايی‌اش کارگردانی فيلم «جنگ اطهر» بود. وی اين فيلم را در ۱۳۵۸ ساخت.

از ديگر آثار او می‌توان به مجموعه تلويزيونی سربداران و نيز فيلم جنجالی «عشق طاهر» اشاره کرد.





















Copyright: gooya.com 2016