دوشنبه 21 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای فعالان ملی- مذهبی: تشديد برخورد با دفتر تحکيم وحدت را محکوم می‌کنيم

شورای فعالان ملی- مذهبی به دنبال غيرقانونی اعلام کردن دفتر تحکيم وحدت (طيف علامه) از سوی برخی مسئولان وزارت علوم، اطلاعيه اعتراض‌آميزی صادر کرد. متن اطلاعيه به شرح زير است:

به نام خدا

تشديد برخورد با دفتر تحکيم وحدت را محکوم می‌کنيم

در ساليان اخير بر حوزه‌های مختلف جامعه مدنی فشارهای فراوانی وارد شده است. يکی از اهداف هميشه ثابت اين نوع فشارها انجمن‌های اسلامی دانشجويی بوده است. در همين راستا، در چند هفته اخير دفتر تحکيم وحدت (علامه) که بيش از ۹۰ درصد انجمن‌های دانشجويی کشور را پوشش می‌دهد، مورد تهاجم متمرکز و مضاعفی قرار گرفته است.
دشمنان حوزه مدنی و فعالان آن بر اين تصورند که با غيرقانونی اعلام کردن اين دفتر به فعاليت مستمر اين جريان دانشجويی ضربه‌ای بنيانی وارد سازند. اما اين نوع برخوردها، راه امتحان‌شده‌ای است که در ساليان اخير بارها ناکام مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما ضمن تأکيد بر اصالت دفتر تحکيم وحدت (علامه) در برابر انجمن‌های موازی غيرمستقل، هر نوع اعمال فشار بر اين دفتر را محکوم می‌کنيم.
شايان ذکر است هر موضع يا رفتار قابل انتقاد از سوی هر نهاد مدنی سابقه‌دار، می‌بايست تنها در بستر عمومی مورد نقد و ارزيابی قرار گيرد و دستاويز قرار دادن آن تنها پوششی است بر اراده‌های حذفی و سرکوبگرانه که نمی‌خواهند در جامعه، و به ويژه حوزه‌های پويايی چون دانشگاه، جز يک صدا به گوش برسد.
در همين چارچوب اعمال فشارهای گوناگون مانند ابطال انتخابات برخی انجمن‌ها در شهرستان‌ها و غيررسمی اعلام کردن آنها، محروميت از تحصيل و اعلام احکام مختلف تعليق از تحصيل و... برای دانشجوان در ماه‌های اخير تشديد شده است. (انجمن‌ اسلامی دانشگاه همدان يکی از اين نمونه‌هاست.)
ما ضمن پرهيز دادن نيروهای تندروی مخالف انجمن‌های دانشجويی غيردولتی، که اينک در مسندها و مناصب رسمی قرار گرفته‌اند، از برخورد حذفی و افراطی با نيروهای جوان کشور که آينده‌سازان جامعه ايرانی‌اند، از دانشجويان عزيز نيز می‌خواهيم همچنان به فعاليت‌های مستقل، مسالمت‌جويانه و حق‌خواهانه خويش در چارچوب منافع ملی کشور که همانا دفاع از استقلال، آزادی، دموکراسی و عدالت است، ادامه دهند.

شورای فعالان ملی – مذهبی
۱۷بهمن۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016