جمعه 25 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه ملی ايران برابری حقوق زن و مرد را يک اصل سازش ناپذير می داند

هم ميهنان عزيز،
شکوفايی و پويايی جنبش زنان ايران برای تحقق آزادی و برابری برای بسياری از صاحبان قدرت چنان نگران کننده شده است که بيش از پيش دادگاههای جمهوری اسلامی را برای ايجاد محيط رعب و وحشت و کاستن از روند رو به رشد جنبش بخدمت گرفته اند. فعاليت های مسالمت آميزی مانند گردآوری امضاء سبب آزار و توهين و شلاق و زندان می شود. حد و مرز ورود ماموران امنيتی به خانه های اين فعالان از بين رفته است. چنانکه در روزهای اخير برای بازداشت سه فعال جنبش زنان از جمله خانم نفيسه آزاد ماموران امنيتی با ادعای داشتن مجوز بازرسی بطور خشونت آميزی وسايل منزل ايشان را در هم ريختند. و نيز مورد بانو عاليه اقدام دوست که در ۲۲ خرداد ۸۵ به مناسبت شرکت در اجتماع قانونی بزرگداشت روز زن شرکت کرده و يازداشت شده بود، با رای دادگاه تجديد نظر به سه سال زندان تعزيری محکوم و به زندان اوين برده شده است. دستگيری های بی شمار زنان فعال کشور که به نابسامانی خانوادگی و آثار سوء روی کودکانشان می انجامد بصورت گسترده ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقش سازنده زنان ايران در جنبش حقوق بشری و برابری خواهی چشمگير است، در حالی که اعلاميه جهانی حقوق بشر برابری زن و مرد را تضمين کرده، و قانون بين الملل از قوانين داخلی ما فراتر است، زنان ايران بايستی برای بنيادی ترين حقوق خود که عدم تبعيض جنسيتی است و در جمهوری اسلامی ناديده گرفته می شود، مبارزه کنند.
حاکميت جمهوری اسلامی برابری و عدم تبعيض جنسيتی را برنمی تابد و نسبت به زنان بصورت زيردستی محدود در چارچوب خانواده سنتی می نگرد. زنان ميهن ما نشان داده اند که افزون بر حفظ جايگاه ويژه خود در خانواده، دارای توانمندی های گسترده ای هستند و قادرند دوشادوش مردان و گاه فراتر از آنان در اجتماع حضور داشته باشند و سهم خود را در تلاش برای پيشرفت و سعادت ملت ايران و بنيانگذاری يک ايران آزاد و مردم سالار را به دوش کشند. زنان ايران را هرگز تهديد و زندان نتوانسته و نخواهد توانست از از اوج ايرانی بودن به سطح ارزشهای قبيله ای تاريخ گذشته پايين بکشد؛ همانگونه که در دانشگاهها دختران دانشجو با اکثريتی قاطع و کيفتی چشمگير حاضر هستند و با همه دشواريهايی که برای ورود و ادامه تحصيل آنان ايجاد شده است با پيروزی هايشان کوته فکران را حيرت زده کرده اند.
جبهه ملی ايران، برابری حقوق زن و مرد را يک اصل سازش ناپذير می داند، و از جنبش های برابری خواهانه و حقوق بشری زنان ايران پشتيبانی می کند. زنان نيمی از جامعه ايرانی و عهده دار رسالتی بزرگ در کنار مردان برای رسيدن به آزاديهای فردی و اجتماعی يعنی حاکميت ملی هستند. ما خواستار آزادی سريع و بی قيد و شرط زنانی هستيم که بخاطر مبارزه برای حقوق بنيادين خود به عنوان عضو جامعه بشری زندانی هستند.

جبهه ملی ايران
تهران – تاريخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016