جمعه 25 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضع امروز معلمان با آينده آموزش و پرورش در کشور ارتباط مستقيم دارد! سازمانه ای جبهه ملی ايران در خارج از کشور

روز ۱۴ بهمن کانون صنفی معلمان ايران با صدور بيانيه ای از "همکاران فرهنگی، مديران محترم و معلمان دلسوز" خواست که برای آنکه "يک بار ديگر با اتحاد و همدلی خويش حقوق حقّه خود را که همانا اجرای قانون مصوب مجلس است از دولت مطالبه نمايند"، از سوم تا پنجم اسفند به اقدامات اعتراضی و اعتصاب عمومی دست زنند. وزير آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در پاسخ، وضعيت معلمان را نتيجه کسر بودجه عمومی دانسته، اعلام نمود: "ما توقعات را بالا برده ايم" و "ببينيم معلمان چگونه جولان ميدهند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معلمان سوال ميکنند: "مشکل اصلی کجاست که پس ازگذشت سی سال از انقلاب اسلامی، هنوز هم حقوق معلمان را به درستی پرداخت نمی کنند؟ آيا زمان آن فرا نرسيده است که معلمان کشور که از قشر تحصيل کرده و از افراد موفق در وادی علم و دانشند از زندگی زير خط فقر خارج شوند يا باز هم بايد در اثر فشار مسائل اقتصادی به اموری خارج از شان و تخصص خود بپردازند؟".

بی اعتنائی مسئولين به وضع معيشتی معلمان در زمانی است که جمهوری اسلامی به منظور تقابل ايدئولوژيک با قدرت های جهانی، که سياستی در تقابل با منافع ملی ايران است، ميلياردها دلار از در آمدهای کشور را صرف تسليحات، کمک به بنيادگرايان اسلامی و افراطيون جهان ميکند. در زمانی است که دولت سه ميليارد تومان به ايجاد و افزايش دارالقرآن ها در مدارس و تحقق طرح مسجد محوری مدارس برای ايجاد پايگاه های بنيادگرائی در آنها اختصاص ميدهد و همچنين برای سفرهای استانی رئيس و اعضا دولت، که با نزديک شدن انتخابات رياست جمهوری جنبه تبليغات گروهی آشکارتری دارد، ميلياردها تومان صرف ميکند. در چنين شرائطی حتی قوانين تصويب شده در مورد معلمان به اجرا در نميآيد، معلمان در وضعيتی نامعلوم ميمانند و فرهنگيانی که برای بهبود وضع خود دست به اعتراض ميزنند دستگير و روانه زندان ميشوند.

آموزش و پروش از ستون های اصلی ترقی و اعتلای جامعه است و به ويژه اگر معلم از يک زندگی مرفه برخوردار نباشد نميتواند تمام هم و غم خود را معطوف تعليم نوباوگان و نوجوانان کند. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور پشتيبانی کامل خود را از مبارزات مدنی معلمان برای احقاق حقوق حقه خويش اعلام ميدارد و از مردم و کليه گروه های صنفی و احتماعی ديگر انتظار دارد که به اين قشر فرهيخته که وضع معيشتی آن با آينده آموزش و پرورش و نهايتا کشور ارتباط مستقيم دارد، با تمام امکانات ياری رسانند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
بيست و پنجم بهمن ماه ۱۳۸۷ برابر ۱۳ فوريه ۲۰۰۹





















Copyright: gooya.com 2016