سه شنبه 29 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پای هاشمی رفسنجانی هم به خبرهای ويژه کيهان باز شد، آفتاب

آفتاب: کيهان يکی از خبر ويژه‌های خود را نيز به اظهارات اخير آيت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داده است و از رئيس مجلس خبرگان پرسيده است چرا از اقدامات دولت عدالت‌خواه قدردانی نمی‌کنيد.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب،‌ کيهان در شماره روز سه شنبه خود و در ستون «خبر ويژه» خود که معمولا فضايی برای ارئه موضع‌گيری‌ها و موعظه‌های سياسی اين روزنامه افراطی‌ است،‌ در مطلبی به اظهارات اخير رييس مجلس خبرگان رهبری پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کيهان با اشاره به اين گفته آيت‌الله هاشمی رفسنجانی که «دوره سعی و خطا و آزمايشی عمل کردن پايان يافته و اين گونه عمل کردن سمی برای مديريت جامعه است»، ضمن اشاره به اينکه اين گفته در حضور "صادق زيباکلام و تعدادی از دانشجويان دانشکده حقوق دانشگاه تهران عنوان شده است"‌ نوشته است: «اگرچه اين سخنان در فضای بحث و نظريه سخنان درستی است اما مراجعه اجمالی به عملکرد دولت سازندگی نشان می‌دهد که متاسفانه در همان دوران برخی عملکردها مبتنی بر آزمون و خطا و دور افتادن از برنامه های مصوب بوده است».

کيهان با يادآوری برخی آمارهای اقتصادی در دولت سازندگی (از جمله نرخ تورم و البته بدون در نظر گرفتن رونق اقتصادی آن زمان) مدعی شده است که «سرزنش مداوم دولت عدالت‌خواه بدون قدردانی منصفانه از خدمات آن و همچنين تخطئه اين دولت به اعتبار مشکلات و نارسايی‌هايی که رهآورد برخی سوءمديريت‌ها در دو دولت قبلی (توسعه اقتصادی و توسعه سياسی است) انتقادات گسترده‌ای را در ميان افکار عمومی و نخبگان موجب شده و در عين حال نتايج معکوسی هم به ويژه در عرصه انتخابات داشته است».





















Copyright: gooya.com 2016