پنجشنبه 15 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش نحوه حمله به منازل و بازداشت دانشجويان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: هفته گذشته پس از آنکه نسبت به دفن شهيد در دانشگاه اميرکبير اعتراضاتی صورت گرفت، نيروهای امنيتی به طور همزمان به منازل ۴ دانشجوی پلی تکنيک حمله ور شده و آنان را بازداشت نموند.

نکته قابل توجه در بازداشت اين دانشجويان، نحوه بازداشت آنان می باشد که علاوه بر ضرب و شتم آنان برخی از وسائل منازل آنها نيز تخريب شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده های عباس حکيم زاده و احمد قصابان که پس از اين وقايع به تهران مراجعه نمودند، با منظره عجيب و نگران کننده ای در منازل مواجه شدند. قفل های در شکسته شده و کليه وسايل منزل به هم ريخته، سيم تلقن داخل پريز قطع شده و برخی از وسايل نيز شکسته شده اند. نيروهای امنيتی حتی وسايل چينی و شيشه ای آشپزخانه را نيز شکسته اند که نشان دهنده کينه ورزی آنان نسبت به دانشجويان است و اين مساله باعث نگرانی خانواده های آنان شده است.

خانواده ها و دوستان مهدی مشايخی و نريمان مصطفوی نيز از نحوه و ضعيت بازداشت اين دانشجويان ابراز نگرانی کردند. در بازداشت اين دانشجويان نيز نيروهای امنيتی برخی از وسايل اين دانشجويان را ضبط کرده اند. (عکس های مربوط به منازل دانشجويان در ادامه آمده است.)

طی روزهای گذشته نيز عليرغم مراجعه مکرر خانواده های اين دانشجويان برای اطلاع از وضعيت سلامت فرزندانشان، اين خانواده ها هيچ گونه پاسخی دريافت نکرده اند.

مادر عباس حکيم زاده نسبت به بيماری ستون فقرات وی ابراز نگرانی کرده است. وی در ديدار با دانشجويان مشهد گفت: «پسرم بيمار است و من در مورد وضعيت او نگران هستم.. هيچ اطلاعی از او ندارم و تماس نگرفتن وی با ما اين نگرانی را که عباس در وضعيت جسمی بدی قرار دارد، مضاعف کرده است.»

روز سه شنبه نيز سخنگوی قوه قضائيه عليرغم اينکه هم اکنون ۸ دانشجوی دانشگاه اميرکبير در زندان اوين به سر می برند، تعداد دانشجويان بازداشت شده را ۵ نفر اعلام کرد که اين مساله باعث نگرانی هر چه بيشتر خانواده و دوستان اين دانشجويان شده است.





















Copyright: gooya.com 2016