شنبه 17 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی در سودان: حکم دادگاه لاهه عليه عمرالبشير اهانت به مسلمانان است، ايسنا

- پرونده آمريکايی‌ها در زمينه حقوق بشر سياه است


دکتر علی لاريجانی صدور حکم توقيف عمرالبشير، رييس‌جمهور سودان از سوی دادگاه لاهه را توطئه‌ای عليه اسلام و نوعی اهانت به مسلمانان دانست که از نظر حقوقی توجيهی برای آن وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ی الشرق الاوسط ـ چاپ لندن ـ، رييس مجلس شورای اسلامی ايران که در راس هياتی ۵۲ نفره از اعضای پارلمان‌های اسلامی و عربی به خارطوم پايتخت سودان سفر کرد در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: ما اين حکم را نوعی اهانت سياسی به مسلمانان می‌دانيم. آن چه که ما براساس تغييرات ايجاد شده در دولت آمريکا انتظار داشتيم اين بود که شاهد چنين مواضعی نباشيم. آيا اين نگاه جديد به مسلمانان و اهانت به آنان است؟

وی با اشاره به کنفرانس دو روزه حمايت از فلسطين که در تهران برگزار شد، تصريح کرد: مساله فلسطين و توقيف عمر البشير از حوادث مهمی بودند که در اين کنفرانس مورد بررسی قرار گرفتند. هم‌چنين شرکت‌کنندگان در اين کنفرانس احساس کردند که بايد در قبال اهانت به مسلمانان به اتخاذ موضع بپردازند و در همين راستا بيانيه‌ای در حمايت از دولت سودان صادر کردند و البته تنها به صدور بيانيه اکتفا نکرديم و تصميم به سفر به سودان گرفتيم.

لاريجانی ادامه داد: اين هيات نماينده افکار عمومی جهانی اسلام هستند که به ملت و دولت سودان تاکيد می‌کنند که همواره در قبال هرگونه توطئه می‌ايستند.

او هم‌چنين به پرونده سياه آمريکايی‌ها در زمينه حقوق بشر و اقدامات آنان در زندان‌های ابوغريب، گوانتانامو و افغانستان اشاره کرد و افزود: آن‌ها نبايد خواهان مجازات ديگران به اتهام نقض حقوق بشر شوند. غرب بايد بداند که مسلمانان هوشيارند و اين گونه ادعاها را خوب تشخيص می‌دهند.





















Copyright: gooya.com 2016