چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدعلی ابطحی: ورود ميرحسين ابهام برانگيز است، مهر

عضو مجمع روحانيون مبارز حضور ميرحسين موسوی در انتخابات رياست جمهوری دهم را ابهام برانگيز خواند و گفت: بسيار بعيد است خاتمی پس از اعلام رسمی کانديداتوری و آغاز سفرهای استانی بخواهد از عرصه انتخابات خارج شود.
محمدعلی ابطحی عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب اظهار داشت: پس از آغاز سفرهای استانی انتخاباتی خاتمی که با پاسخ بسيار تاريخی از سوی مردم استانهای جنوبی کشور مواجه شد، شايعه کناره گيری وی را يک حرکت کاملا غيراخلاقی می دانيم که متاسفانه توسط برخی که انتظار اخلاقی بودن از آنان می رفت ، منتشر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سئوال که آيا اصلاح طلبان با حضور ميرحسين موسوی در انتخابات آتی می توانند به اجماع دست يابند يا خير افزود: با ورود ميرحسين موسوی به عرصه انتخابات شرايط پيچيده و دشوارتری پيش روی انتخابات به خصوص اصلاح طلبان وجود دارد.

ابطحی ادامه داد: ورود ميرحسين موسوی به صحنه انتخابات آتی در شرايطی که خاتمی کانديداتوری خود را رسما اعلام و سفرهای انتخاباتی را آغاز کرده و با توجه به توافقات طرفين بسيار ابهام انگيز بود.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز همچنين گفت: حضور ميرحسين در انتخابات رياست جمهوری دهم می تواند شرايط را سخت تر کرده و نهايتا اميد به تغيير را که در جامعه ايجاد شده بود دچار ترديد کند.

وی افزود: اما انتظاری که از اصلاح طلبان می رود اين است که برای مخاطبان خود که بنا بر باور ما اکثريت جامعه را تشکيل می دهند تدبير درستی اتخاذ کنند و اجازه ندهند آسيبی که مردم و جامعه بر اثر تعدد نامزدها در انتخابات سال ۸۴ متحمل شدند بار ديگر تکرار شود.

ابطحی اضافه کرد: وضعيت فعلی اصلاح طلبان بيانگر حضور ۳ نامزد در انتخابات آتی است که البته برخی آن را فرصتی برای طرح ديدگاههای مختلف می دانند و اگر حضور اين سه نامزد در اين حد باشد فرصت خوبی است اما اگر هر سه نامزد بخواهند در صحنه انتخابات آتی باقی بمانند در واقع مسير را برای پيروزی مجدد احمدی نژاد در انتخابات هموار کرده اند.

اين فعال سياسی اصلاح طلب همچنين به مهر گفت: البته اين نکته نيز قابل توجه است که ميرحسين موسوی اخيرا اعلام کرده که به عنوان کانديدای جبهه اصلاحات خود را عرضه نکرده است و وی تلاش می کند تا خود را جدای از اصلاح طلبان معرفی کند و فضای جديدی را در جبهه اصلاحات ترسيم کند.

وی در پاسخ به اين سئوال که چرا ميرحسين به جای واژه اصلاح طلبی از واژه اصلاحگری استفاده می کند تصريح کرد: تصور می کنم اين سئوال را بايد از ميرحسين و مشاورانش بپرسيد.





















Copyright: gooya.com 2016