پنجشنبه 29 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگذشت اميدرضا مير صيافی در زندان: مقامات ايرانی پاسخگوی سلامتی و امنيت جانی زندانيان هستند، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

اميدرضا مير صيافی دومين زندانی عقيدتی است که در طول دو هفته اخير در زندان درگذشت

۲۸ اسفند ماه ۱۳۸۷- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که مرگ يک وب لاگ نويس زندانی در زندان اوين در روز ۲۷ اسفند ماه که بدنبال مرگ زندانی عقيدتی ديگری در روزهای اخير اتفاق افتاده است، گويای آن است که مقامات ايرانی کاملا به سلامت زندانيان اعتنايی ندارند. کمپين بين المللی حقوق بشر از قوه قضائيه خواست که فورا مسئولين زندان را بخاطر غفلت از مسئوليتشان در اين دو مورد مرگ اخير زندانيان مورد بازجويی و محاکمه قرار دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران به مقامات ايرانی يادآوری می کند که آنها طبق قوانين بين المللی حقوق بشر پاسخگوی سلامتی و امنيت جانی زندانيان هستند.
هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: "رهبران ايران اداره زندانها را به گروهی از افراد نالايق و سنگدل واگذار کرده اند که نهايت بی اعتنايی را به زندگی انسان ها دارند." او اضافه کرد:"اگر مقامات ايرانی برای مجازات ماموران خاطی سريع اقدام نکنند مصونيت از مجازات و عدم پاسخگويی را رواج داده واين روند شدت می گيرد."
اميد رضا ميرصيافی در روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۸۷ در زندان اوين در تهران درگذشت. به گزارش حسام فيروزی؛ پزشک زندانی در زندان اوين، مير صيافی بيش از حد مورد نياز از داروهای خود استفاده کرده بود .در گزارش حسام فيروزی که توسط مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ارائه شده، يادآوری شده است که ميرصيافی دچار افسردگی شديد بود. فيروزی که در زمان درمان ميرصيافی در بهداری زندان بود گفته است که پزشکان زندان نتوانستند مراقبت های مناسب را فراهم کنند و فورا او را به بيمارستان بفرستند.
ميرصيافی بخاطر ابراز عقايدش در يک وب لاگ شخصی محاکمه شده بود. او به توهين به مقامات متهم شد و به دو سال و نيم زندان محکوم شد.
ميرصيافی در مصاحبه ای در روز ۲۶ اذرماه ۱۳۸۷ به کمپين بين المللی حقوق بشر گفته بود که وب لاگ او کاملا خصوصی بوده و فقط توسط تعداد کمی از دوستان او خوانده می شده است. او همچنين گفته بود که يک کارشناس وزارت اطلاعات به دادگاه فراخوانده شده بود، در جريان محاکمه او بر اين نکته تاکيد کرده و گفته بود که او نبايد چنين حکم سنگينی دريافت کند.
محمد علی دادخواه؛ وکيل ميرصيافی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که حکم ميرصيافی با عجله به اجرا درآمد بدون اينکه آئين مناسب دادرسی در آن مورد اعمال شود، و ايشان هم قبل از اجرای حکم رسما از حکم صادره مطلع نشده بود و به او ابلاغ نشده بود .
هادی قائمی در اين مورد گفت:" از قاضی ای که برای ميرصيافی فقط بخاطر عقايد مسالمت جويانه اش حکم صادر می کند، تا مسئولين بهداری که شرايط بحرانی او را مورد بی توجهی قرار داده اند يعنی مجموعه ای از مقامات قضايی و ماموران زندان همه مسئول مرگ ميرصيافی هستند. مرگ ميرصيافی شاخص سنگدلی سازمانهای امنيتی و اطلاعاتی ايرانی است که با همکاری قوه قضائيه از دادگاهها سوء استفاده می کنند."
اميرساران؛ زندانی سياسی ای که بخاطر فعاليتهای سياسی ۸ سال حکم دريافت کرده بود در روز ۱۶ اسفند ماه ۱۳۸۷ در اثر سکته مغزی درگذشت. خانواده و دوستان امير ساران ادعا کرده اند که مرگ وی در اثر بی مبالاتی و عدم مراقبت های مناسب توسط مقامات زندان رخ داده است.





















Copyright: gooya.com 2016