یکشنبه 2 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت درباره بازداشت خودسرانه اعضای شورای مرکزی و خانوده هایشان

به نام خدا

با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد موج بازداشت و فشار به جامعه مدنی شدت بیش از گذشته یافته است.

در حالی که 25 نفر از دانشجویان به ناحق در زندان های امنیتی سراسر کشور به سر می بردند ،اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت مهدی عرب شاهی،میلاد اسدی، فرید هاشمی و امین نظری و بهاره هدایت اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت،مجید دری و سعید فیض الله زاده دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه نیز بازداشت شدند و عده بازداشت ها به 32 نفر رسید.

این اتفاق در حالی رخ داد که این دانشجویان به شیوه ایی کاملا مدنی و آرام با چیدن سفره هفت سین در کنار زندان اوین به بازداشت و تداوم بازداشت سایر دانشجویان اعتراض داشتند. بازداشت شدگان از محل زندان اوین به پلیس امنیت قدس و وزرا منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته حائز اهمیت موضوع آنجاست که در کنار بازداشت اعضای شورای مرکزی ، خانواده تعدادی از ایشان؛ پدر و مادر میلاد اسدی جلال اسدی وخانم اسدی و خانم بهبهانی مادر نریمان مصطفوی دانشجوی زندانی و اردشیر رضوان از بستگان ایشان نیز در بین بازداشت ها بوده اند.

باید توجه داشت که روند روبه رشد سرکوب و گسترده شدن برخوردها و تسری یافتن آن حتی به میان خانواده دانشجویان نشان از ضعف مطلق و عدم مشروعیت است.

اگر چه نیروهای امنیتی گمان می برند با سرکوب گسترده و بی امان دانشگاه خواهند توانست ازبیان مطالبات بر حق دانشگاه جلوگیری کنند ولیکن دانشجویان نیز نشان داده اند که در مقاومت علیه زور ، از پا نخواهند نشست. و در برابر نیرویی که قصد پاک کردن صورت مسئله را دارد ، مقاومت خواهند کرد.

اما جای سوال اینجاست که آیا این مقاومت و پایداری از سوی دانشجویان ، سایر نیروهای سیاسی و تشکل ها و احزاب را حد اقل به دفاع از حقوق اولیه و بدیهی دانشجویان ترغیب نمی کند؟

در پایان بدین وسیله با محکوم کردن تمامی بازداشت های خود سرانه و استمداد از تمامی نهاد ها و افراد فعال در عرصه حقوق بشر ، اعلام می نماییم که خواستار آزادی هر چه سریعتر تمامی دانشجویان بازداشتی هستیم.


دفتر تحکیم وحدت

اول فرودین 1388

---------------

آخرین اخبار از وضعیت بازداشت شدگان لحظه تحویل سال نو در برابر زندان اوین

ادوارنیوز: تا کنون هیچ کدام از بازداشت شدگان لحظه سال تحویل در برابر زندان اوین تهران که به قصد برگزاری مراسم آغاز سال نو در این محل حضور یافته بودند آزاد نشده اند.

به گزاترش خبرنگار ادوار نیوز بازداشت شدگان روز گذشته به یکی از مقرهای پلیس امنیت تهران واقع در خیابان دربند تهران منتقل شده اند و در ساعات پایانی شب بهاره هدایت،مادر نریمان مصطفوی و مادر میلاد اسدی از این محل به نقطه دیگری منتقل شده اند.

ماموران حاضر در محل پلیس امنیت در جواب مراجعه کنندگان اعلام کرده اند که افراد بازداشت شده باید منتظر حضور قاضی کشیک برای صدور قرار لازم باشند این در حالی است که 24 ساعت از بازداشت این افراد گذشته و به دلیل تعطیلالت نوروزی و روز اول فروردین هیچ قرار قانونی در خصوص این بازداشت ها صادر نشده است.

بنا بر آخرین گزارش ها اسامی افراد بازداشت شده در لحظه تحویل سال نو در برابر اوین بدین شرح است:
مهدی عرب شاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت
بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
فرید هاشمی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
امین نظری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
سعید فیض الله زاده دانشجوئی محروم از تحصیل دانشگاه علامه
خانم بهبهانی مادر نرمیان مصطقوی دانشجوی بازداشتی
جلال اسدی پدر میلاد اسدی
خانم اسدی مادر میلاد اسدی
اردشیر رضوان از بستگان نریمان مصطفوی دانشجوی بازداشتی





















Copyright: gooya.com 2016