شنبه 15 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف فتوشاپی وزيران زن اسرائيل از عکس دسته‌جمعی، بی بی سی


حذف زنان از عکس دولت جديد اسرائيل

دو روزنامه قشر مذهبی در اسرائيل عکس دستکاری شده ای از دولت جديد اين کشور را منتشر کرده و تصوير دو وزير زن را از اين عکس حذف کرده اند.

سوفا لندفر و ليمور ليفنات دو وزير زن جديد دولت بنيامين نتانياهو هستند که در تصوير دسته جمعی دولت همراه با سی وزير ديگر در کنار نخست وزير اسرائيل حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما روزنامه ياتد نيمان با دستکاری عکس، تصوير دو مرد را جانشين تصوير وزرای زن کرد و روزنامه شا توا نيز دو وزير زن را با رنگ سياه پوشاند.

پل وود، خبرنگار خاورميانه ای بی بی سی می گويد اين اقدام نشاندهنده شکاف ميان مذهبی های سنتی و سکولارها در جامعه اسرائيل به شمار می رود.


برای بسياری از يهودی های سنتی انتشار تصاوير زنان در نشريات، به منزلت زنان لطمه وارد می کند. برای اين افراد انتشار تصوير اين دو زن، که سر آنها پوشيده هم نيست، اقدامی غير اخلاقی و زننده است.

برخی از نشريات اسرائيلی دو تصوير اصلی و دستکاری شده را با هم چاپ کردند و در زير عکس دستکاری شده نوشتند "زنان را بيابيد".

يهوديان شديدا سنتی، خود را از بقيه جامعه جدا می کنند و بر سنت ها و رسوم کهن يهودی تاکيد می کنند. آنها کماکان به پوشيدن کلاه و کت سياه رنگ و طرز آرايش موی سنتی ادامه می دهند و زنان سنتی نيز پيراهن های آستين دار و دامن های بلند می پوشند.

آنها همچنين از تلفن های کوشر (حلال) استفاده می کنند و به سايت های اينترنتی که محتويات مناسب نداشته باشد، سر نمی زنند.


در انتخابات اخير که راستگراها را در اسرائيل بر سر قدرت آورد، تصاوير تبليغاتی زيپی ليونی، وزير امور خارجه پيشين در محله های سنتی عمدتا از بين رفتند.

خبرنگار بی بی سی می گويد بسياری از يهوديان سکولار نگران افزايش نفوذ قشر افراطی مذهبی در اين کشور هستند. بنا به پيش بينی ها اين افراد، ده درصد جامعه اسرائيل را شکل می دهند.





















Copyright: gooya.com 2016