شنبه 15 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کانون مشارکت در پاکسازی مين به مناسبت ۱۵ فروردين (۴ آوريل)، روز جهانی مقابله با مين

«کانون مشارکت در پاکسازی مين» به مناسبت ۱۵ فروردين (۴ آوريل)، روز جهانی مقابله با مين، با انتشار بيانيه ای ضمن گراميداشت اين روز، خواستار توجه هرچه بيشتر عامه مردم و علی الخصوص دولتمردان به اين امر خطير شد. «تسريع در امر پاکسازی به منظور جلوگيری از تلفات انسانی بيشتر و ايجاد محيط امن برای زندگی و کار ساکنين مناطق آلوده به مين»، «اطلاع رسانی به موقع از روند پاکسازی مين در ۵ استان آذربايجان غربی، ايلام، خوزستان، کردستان و کرمانشاه »، «آموزش ساکنان اين ۵ استان به ويژه کودکان که عمده قربانيان بيگناه مين می باشند»، «حمايت همه جانبه از تمامی مصدومين و تحت پوشش قرار دادن خانواده آنها» و «پيوستن به جامعه جهانی در راستای چاره انديشی برای رفع اين معضل جهانی» از جمله موضوعاتی است که کانون مشارکت در پاکسازی مين، توجه دولتمردان را به آنها جلب کرده است. متن بيانيه «کانون مشارکت در پاکسازی مين» که در فروردين ۱۳۸۸ منتشر شده، به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱۵ فروردين (۴ آوريل) روز جهانی مقابله با مين و مشکلات ناشی از آن

کانون مشارکت در پاکسازی مين با گراميداشت اين روز، خواستار توجه هرچه بيشتر عامه مردم و علی الخصوص دولتمردان به اين امر خطير است. در اين روز مين به عنوان سلاحی نامتعارف با خصوصياتی ويژه که آن را از ديگر سلاح های ساخته دست بشر متمايز می سازد، مورد نکوهش جامعه جهانی قرار گرفته است. در حقيقت اين سلاح، جنگ يا صلح، سرباز يا کشاورز، عابر يا مهاجم را از هم باز نمی شناسد، مين فقط قربانی می گيرد. تبعات ناشی از آلودگی به مين در تمامی شئون و جنبه های زندگی افراد ساکن مناطق مرزی و جنگ زده رسوخ کرده است و نه تنها باعث تلفات و جراحات انسانی شده، بلکه ناامنی در محيط زندگی و کار را به وجود آورده و مانع ازبازسازی و توسعه سرزمين و زندگی می شود.
با گذشت ۲۰ سال از پايان جنگ تحميلی، ۵ استان اين سرزمين (آذربايجان غربی، ايلام، خوزستان، کردستان و کرمانشاه) همچنان از مشکلات مين به عنوان غده ای چرکين در رنجند. با اين وجود عملکرد مسئولين در اين مدت بسيار کمتر از حد انتظار بوده است، لذا اين کانون توجه جدی دولت را به موارد زير جلب می کند:
۱- تسريع در امر پاکسازی به منظور جلوگيری از تلفات انسانی بيشتر و ايجاد محيط امن برای زندگی و کار ساکنين اين مناطق
۲- اطلاع رسانی به موقع از روند پاکسازی مين در اين ۵ استان
۳- آموزش ساکنان اين ۵ استان به ويژه کودکان که عمده قربانيان بيگناه مين هستند.
۴- حمايت همه جانبه از تمامی مصدومين و تحت پوشش قرار دادن خانواده آنها
۵- پيوستن به جامعه جهانی در راستای چاره انديشی برای رفع اين معضل جهانی

به اميد پالودن ايران زمين از مين
کانون مشارکت در پاکسازی مين
فروردين ۱۳۸۸





















Copyright: gooya.com 2016