چهارشنبه 19 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام شورای هماهنگی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران به کنگره يازدهم سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

دوستان گرامی! صميمانه ترين درودهای ما را به مناسبت برگزاری يازدهمين کنگره سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) بپذيريد. با آرزوی آن که کنگره شما با اتخاذ سياست های سازنده ای که هموار کننده راه همکاری های فشرده تر نيروهای مستقل طرفدار حقوق بشر، جمهوری، دمکراسی و لائيسيته در ايران باشد، برگزاری اين کنگره را به شما و همه اعضاء و دوستداران تبريک ميگوئيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به باور ما هر گامی که اين سازمان در به چالش کشاندن نظام های دينی، موروثی و مسلکی و ادای سهم در تقويت جنبش های مدنی و پيشرفت پروژه های صلح، دمکراسی و عدالت اجتماعی در ايران بردارد، توسط ديگر نيروهای دمکرات با استقبال روبرو خواهد شد. ما اميدواريم کنگره شما بی آن که در گذشته غرق گردد با اتخاذ راه کارهای درخور و نقد و گسست جدی تر از آن دسته از مواضع پيشين سازمان که با اتخاذ سياست نزديکی به اين و يا آن جناح جمهوری اسلامی ايران از گفتمان دمکراتيک در ايران دور شد، زمينه اعتماد آفرينی بيش تری در جامعه و در ميان ديگر نيروهای اپوزيسيون را فراهم آورد.
دوستان عزيز ! با نزديکی انتخابات رياست جمهوری در ايران و به ويژه با کارنامه اسف باری که دولت اخمدی نژاد در اين دوره در امتداد ۳ دهه استبداد دينی، فقر، نابرابری های اجتماعی و تبعيضات جنستيی، قومی و دينی در نظام جمهوری اسلامی از خود باقی گذاشته است، رقابت های انتخاباتی ميان اصول گرايان و اصلاح طلبان حکومتی باز اوجی دوباره گرفته است. در چنين شرايطی که امکان برگزاری انتخاباتی دمکراتيک در ايران وجود ندارد، تلاش برای نزديکی و تقويت صدای سومی که از انتخابات آزاد و رعايت حقوق بشر در ايران دفاع کند و خواستار نظام جمهوری، دمکراسی و جدايی دين از دولت باشد، بيش از هر زمان ديگر احساس می شود. وجود چنين بديلی برای ايجاد اميد به تحول و افزايش مشارکت همگانی در صحنه سياست ايران برای تغيير اوضاعی که بر ميهنمان تحميل شده است بيش از هز زمان ديگری احساس می گردد. گسترش نااميدی نه تنها به عمر نظام استبدای حاکم و بی عدالتی های موجود می افزايد بلکه با گسترش ياس و نوميدی زمينه همبستگی ملی و عمومی را در کل کشور تضعيف می سازد. اما شکل بخشيدن به بديل دمکراتيک تنها حاصل عمل دمکراتهای راستينی خواهد بود که به جای تکيه بر قدرت های بيگانه و يا بخش هايی از قدرت سياسی حاکم بيش از هر چيز بر توان جنبش مستقل مردم ايران تکيه زنند و به تقويت آن بيانديشند. آرزومنديم کنگره شما با اتخاذ مواضعی در اين راستا، زمينه تقويت چنين بديلی را بيش از پيش فراهم آورد.


با سلام های دوستانه
شورای هماهنگی
جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران

چهارشنبه ۸ آپريل ۲۰۰۶





















Copyright: gooya.com 2016