دوشنبه 3 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاد جمهوريخواهان ايران: از پيام اوباما استقبال می کنيم

پيام نوروزی آقای باراک اوباما، رئيس جمهور ايالات متحدۀ آمريکا آغازی مناسب برای عادی سازی روابط بين دو کشور ايران و ايالات متحده آمريکاست. در اين پيام بر خواست دولت جديد آمريکا برای « برقراری ارتباطی صادقانه و مبتنی بر احترام متقابل» با کشور ايران و دولت جمهوری اسلامی تاکيد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحاد جمهوريخواهان ايران بر مشکلات فراراه عادی سازی مناسبات بين دو کشور آگاه است، اما شرط حل همۀ اين مشکلات را که در طول ساليان طولانی قطع رابطۀ ميان دو کشور بر هم انباشته شده اند، قبل از هر چيز آمادگی دو طرف برای آغاز مذاکرات سازنده و معطوف به منافع متقابل دو کشور می داند.

پاسخ آيت الله خامنه ای به پيام آقای اوباما، در حالی که بيانگر نوعی انتظار و درخواست عمل به اين سياست از سوی دولت آمريکا است، اما می تواند در اساس به مثابۀ ادامۀ استدلال های تاکنونی جمهوری اسلامی برای پرهيز از مذاکره با دولت آمريکا تلقی شود. اين سخنان به هيچ وجه پاسخی مناسب به درخواست صريح مذاکره مستقيم برای حل مشکلات پرشمار بين دو کشور نيست.

اتحاد جمهوريخواهان ايران پيام نوروزی آقای اوباما را گامی مهم در جهت زدودن تنش های موجود بين دولت های ايران و آمريکا و در جهت حل ديپلماتيک اختلافات و اعادۀ مناسبات رسمی بين دو کشور می داند و از رهبران جمهوری اسلامی مصرانه می خواهد که به جای شعار پردازی و تکرار ترجيع بند سی سال گذشته در مورد نيات پنهان ايالات متحده آمريکا، پاسخی صريح و روشن به درخواست رئيس جمهور اين کشور داده، آمادگی خود را برای بازگشودن روابط ديپلماتيک و گفتگوی رو در رو و شفاف با ايالات متحده رسما اعلام نمايند.

منافع ملی ما ايجاب می کنند که کشور ما روابطی دوستانه با همۀ کشور های عضو سازمان ملل برقرار نمايد، به مناسبات خصمانه با ايالات متحده پايان دهد و بدينگونه، با برخورداری از موقعيت شايسته و جايگاه واقعی خود در خانوادۀ ملت های جهان، در استيفای حقوق ملی خويش با موانعی مضاعف مواجه نباشد.

ما به نوبۀ خود از پيام نوروزی آقای اوباما و درخواست حل ديپلماتيک مشکلات موجود در ارتباط بين دو کشور استقبال می کنيم.

هيات سياسی اجرائی
اتحاد جمهوريخواهان ايران
۳ فروردين ۱۳۸۸
۲۳ مارس ۲۰۰۹





















Copyright: gooya.com 2016