پنجشنبه 20 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه بازداشت پنج شهروند کرد در زندان مهاباد، آژانس خبری موکريان

پنج شهروند کرد مهابادی به نامهای هيوا پورمند ، عبدالوهاب فتاحی ، قادر قنده ، فايق روراست و حسين بنگين پور که حدود ۶۰ روز پيش توسط نيروهای امنيتی بازداشت و زندانی شدند ، همچنان بلاتکليف در زندان مهاباد بسر می برند.
فايق روراست اهل مهاباد ، هيوا پورمند ، عبد الوهاب فتاحی و قادر قنده اهل روستای قم قلعه از توابع شهرستان مهاباد و حسين بنگين پوراهل روستای کليجه اين شهر می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود نامبردگان که به اتهام همکاری با يکی از احزاب مخالف بازداشت شده اند ، مدتی ازايام بازداشت خود را دربازداشتگاه اروميه و مابقی را در زندان مهاباد بوده اند.
خسرو کردپور فعال حقوق بشر و مدير آژانس خبری موکريان در گفتگوی کوتاهی با سرويس حقوق بشر اين آژانس ، ضمن انتقاد شديد از بی اعتنايی و بی موضعی برخی از مدعيان دفاع از حقوق بشر در داخل و خارج از کشور نسبت به بازداشت ، محاکمه و محکوميت های اخير شهروندان کرد در جغرافيايی به نام کردستان ايران ، اظهار داشت : بنده يکی از دلايل تشديد اين برخوردها در کردستان ايران را کوتاهی برخی از اين افراد و نهادها می دانم و کم کم اين گمان در من تقويت می شود که در نگاه اين مدعيان دفاع از حقوق بشر هم مانند ديدگاه بخشی از حاکميت ، کردها شهروندان غيرخودی و درجه چندم به شمار می آيند و نبايد از آنها حتی در حد يک بيانيه هم دفاع کرد.





















Copyright: gooya.com 2016