جمعه 21 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده زندانيان و بيکارشدگان شرکت واحد در ديدار با کروبی: وضعيت ما را از طرق مراجع قضايی پيگيری کنيد، سحام نيوز

سحام نيوز: خانواده زندانيان و بيکارشدگان سنديدکای کارگران شرکت واحد در ديدار با مهدی کروبی از وی درخواست کردند تا وضعيت آنها را پيگيری کند .

کروبی نيز در اين ديدار پس از شنيدن نگرانی و دغدغه های آنها قول مساعد داد تا از طريق مراجع قضايی پيگير پرونده آنها باشد . خانواده اسانلو و مددی در اين ديدار ضمن ابراز نگرانی از وضعيت آنها خواستار آزاديشان شدند .

همسر اسانلو در اين ديدار با تاکيد بر اينکه طبق قوانين او نيمی از مدت حبس خود را پشت سر گذاشته است و عفو مشروط شامل حال وی خواهد شد از مهدی کروبی درخواست کرد تا پيگير آزادی مشروط او باشد .

وی گفت که پزشک قانونی با توجه به وضعيت جسمی او نظر به عدم تحمل کيفر وی داده است ولی تاکنون توجهی بدان نشده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در اين ديدار غلام حسينی از دستگير شدگان سنديکای کاگران شرکت واحد با اشاره به حکم بازگشت به کار جمعی از بيکارشدگان اين سنديکا گفت : "‌پس از پيگيری از مجاری قانونی ،‌حکمی مبنی بر بازگشت به کار کارگران بيکار شده صادر شد ولی کارفرمايان که از مقامات شهرداری و زير مجموعه های شهرداری هستند توجهی به اين حکم نمی کنند و هنوز شکايت ما از اين مقامات در دادسرای کارکنان دولت به سرانجام نرسيده است . "
‌وی تاکيد کرد : " روند رسيدگی به اين پرونده بسيار کند است و اين درحالی است که به پرونده افراد عادی در قوه قضائيه بهتر رسيدگی می شود . اين درحالی است که اين بيکارشدگان در وضعيت بسيار بدی به سر می برند و حتی زمانی که بنده به اتهام اقدام عليه امنيت ملی بيکار شدم از توانايی پرداخت ده هزار تومان برای بخيه ابروی شکسته شده فرزندم برخوردار نبودم ، و چه کسی پاسخگوی اين موضوع خواهد بود . آيا کسی با اين وضعيت مالی می تواند برانداز و مخل امنيت ملی باشد؟"‌
وی همچنين به انتقاد از مسئولان شهرداری پرداخت و گفت : "‌خواسته های ما در راستای قانون اساسی است و مطابق با فصل حقوق ملت است و مسئولان موظف به رعايت حقوق ما هستند ولی مسئولان شهرداری به جای حل مشکل به ايجاد شرکت های اتوبوسرانی خصوصی موازی با شرکت واحد پرداخته اند و نتيجه آن تبديل اتوبوس های بليطی به ريالی شد. "‌
اين درحالی است که مسولان شهرداری تهران برای آزادی زنان زندانی کلی هزينه و تبليغات نمودند. گفتنی است سنديکای شرکت واحد يکی از بزرگترين سنديکاهای بزرگ کارگری کشور به شمار می رفت."





















Copyright: gooya.com 2016