یکشنبه 23 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزییات واردات بنزین از ده کشور خارجی، مهر

کشورهای امارات متحده عربی، هند، فرانسه، هلند، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، تایوان، کرواسی و الجزایر حدود 3 میلیارد و 62 میلیون لیتر بنزین به ارزش بیش از 2 میلیارد و 737 میلیون دلار به کشورمان صادر کردند که در این میان، امارات متحده عربی بیشترین سهم را از آن خود کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این مدت، امارات متحده عربی، بیش از دو میلیارد و 81 میلیون دلار بنزین به ایران صادر کرد که این میزان حدود 76 درصد بنزین خریداری شده از سوی ایران را شامل می‌شود، ضمن اینکه حجم بنزین وارداتی ایران از این کشور عربی در سال 87 به بیش از 2 میلیارد و 268 میلیون لیتر رسید.

این گزارش می‌افزاید: کشورهای هند، ترکیه و ترکمنستان نیز به ترتیب با بیش از 204، 118 و 99 میلیون دلار پس از امارات، بیشترین سهم را در فروش بنزین به ایران داشته‌اند.

در سال 87 واردات بنزین ایران از الجزایر به بیش از 66 میلیون دلار رسید. این کشور آفریقایی در همین مدت، بیش از 65 میلیون لیتر بنزین به ایران فروخت.

در همین حال، صادرات بنزین کشور تایوان به ایران در سال گذشته به 47 میلیون دلار نزدیک شد، اما کشورهای اروپایی هلند، فرانسه و کرواسی نیز به ترتیب با بیش از 40، 30 و 25 میلیون دلار در رتبه‌های بعدی صادرات بنزین به ایران در سال 87 قرار گرفتند.

همچنین جمهوری آذربایجان با فروش بیش از 21.5 میلیون لیتر بنزین به ارزش بیش از 24 میلیون کمترین میزان صادرات بنزین به ایران را در میان نه کشور یاد شده از آن خود کرد.

خبر روزنامه سرمایه، "آینده مبهم توسعه پالایشگاه های خصوصی" را اینجا بخوانید





















Copyright: gooya.com 2016