چهارشنبه 26 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلوی هر گونه اقدام خشونت آميز در دانشگاه صنعتی نوشيروان بابل بايد فورا گرفته شود، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

اعضای هئيت علمی دانشگاه بابل سريعا بايد با مسئولين دانشگاه برای تامين خواسته های برحق دانشجويان و رعايت استقلال دانشگاه وارد گفتگو شوند.


۲۶ فروردين ماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که دکتر شکری؛ رئيس دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل در نشستی با دو تن از دانشجويان متحصن به مدت سه ساعت در روز سه شنبه ۲۵ فروردين ماه ۱۳۸۸ تاکيد کرد که ايشان رسما فاقد هر گونه قدرت برای مذاکره با دانشجويان است و به دستور وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری، با دانشجويان متحصن نبايد مذاکره ای صورت بگيرد. دکتر شکری از دانشجويان خواستار پايان دادن به اعتصاب غذای خود بودند. نشست نمايندگان کميته های صنفی و ساير فعالان اجتماعی در شهر بابل نيز با دکتر شکری به نتيجه ای نرسيده است. در حاليکه ۴ نفر از دانشجويان همچنان در اعتصاب غذا هستند، امروز دو نفر ديگر از دانشجويان متحصن دست به اعتصاب غذا زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد که اعضای هئيت علمی دانشگاه نوشيروانی بابل بايد سريعا با مسئولين دانشگاه وارد گفتگو شده و از آنها بخواهند با رعايت استقلال دانشگاه، با دانشجويان مذاکره وخواسته های برحق تامين آزادی بيان، تجمع مسالمت آميز و تشکل را تامين و فضای متشنج دانشگاه را به فضای تحصيل و تحقيق تبديل کنند.

۲۵ فروردين ماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر اعلام کرد که حراست دانشگاه صنعتی نوشيروان بابل به همراه لباس شخصيی هايی که در ورودی دانشگاه منتظر دانشجويان بودند، در روز ۲۴ فروردين ماه از ورود بيست نفر از دانشجويان به دانشگاه جلوگيری کرده، به آنها توهين کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
دانشجويان دانشگاه نوشيروان بابل پس از تهديد مسئولين دانشگاه در پاسخ به خواسته های مشروع آنها، از روز ۲۲ فروردين ماه دست به تحصن نامحدود زدند. دانشجويان خواستار لغو همه احکام انضباطی که اخيرا عليه ۱۱ دانشجو صادره شده، به رسميت شناختن انجمن اسلامی دانشگاه و اجازه فعاليت به اعضای آن، و آزادی دانشجويان دانشگاه اميرکبير شده بودند که در زندان اوين دربازداشت بسر می برند. دانشجويان اين دانشگاه به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفتند که ۴ نفر از دانشجويان به نام های علی تقی پور، احمد محمدنيا، حميدرضا جهان تيغ، و محسن برزگر از روز ۲۲ فروردين دست به اعتصاب غذا زده اند.
پس از تجمع مسالمت آميز روز اول در محوطه دانشگاه، دانشجويان مستقيما توسط نماينده نهاد رهبری؛ حجت الاسلام حسينی، تهديد شدند. نماينده رهبری در خطبه های نماز ظهر در دانشگاه، دانشجويان را عاملين ايجاد بلوا و آشوب خواند و گفت که آنها بايد برای هميشه از دانشگاه اخراج بشوند. دانشجويان به کمپين بين المللی حقوق بشر گفتند که حجت الاسلام حسينی همچنين خواستار برخورد شديدتر کميته انضباطی با دانشجويان شد.
هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد وضعيت موجود در اين دانشگاه گفت:" از مسئولين علمی دانشگاه انتظار می رود که بجای ضرب و شتم دانشجويان و محروم کردن آنها از ادامه تحصيل، دغدغه ها و خواسته های دانشجويان را بررسی و به آنها پاسخ بدهند."
يازده نفر از دانشجويان دانشگاه نوشيروان در بابل بخاطر برگزاری روز دانشجو در ۱۶ آذر ماه ۱۳۸۶، و همچنين تلاش برای بازگشايی انجمن اسلامی دانشگاه بعنوان يک نهاد مستقل دانشجويی، با اتهامات و احکام انظباطی مواجه شدند. يکی از دانشجويان اين دانشگاه به کمپين گفت: "وزارت علوم به مسئولين دانشگاه دستور بستن انجمن اسلامی دانشگاه را داده است."
علی تقی پور، حسام باقری، حميدرضا جهان تيغ، محسن برزگر، ايمان صادقی، احمد محمدنيا، سياوش سليمی نژاد، نيما نحوا، معين اسلامی جم، محمد علمی، و علی کيانی يازده دانشجويی هستند که توسط کميته انضباطی دانشگاه حکم دريافت کرده اند. ۵ نفر اول در اين فهرست يک ترم از ادامه تحصيل محروم شده اند.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، الزامات ملی و بين المللی ايران را در رعايت حقوق دانشجويان و اعضای هئيت علمی دانشگاه در بهره مندی از آزادی بيان، حق آزادی تشکل و تجمع مسالمت آميز به مسئولين دانشگاه ياد آوری کرد.
هادی قائمی تاکيد کرد "زمانی که دانشجويان و اعضای هيئت علمی دانشگاه از حقوق اوليه خود بهره مند شوند، آموزش و تحقيق در خدمت هم منافع ملی و هم آرمان های دانشجويان و خانواده های آنها، به پيش برده می شود."





















Copyright: gooya.com 2016