سه شنبه 1 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت بحرانی اسماعيل سلمان‌پور، عضو انجمن اسلامی دانشجويان اميرکبير، در درمان‌گاه زندان اوين، مجموعه فعالان حقوق بشر

اسماعيل سلمان پور فعال دانش‌جويی و عضو انجمن اسلامی دانش‌جويان دانش‌گاه اميرکبير که پيش‌تر در مراسم بزرگ‌داشت مهندس بازرگان در تاريخ ۱۸ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده بود از بند امنيتی به بهداری زندان اوين منتقل شد.

صبح امروز، وی در حالی که به شدت از ضعف جسمی برخوردار بود، با همراهی ماموران امنيتی به بهداری زندان اوين منتقل شد. شاهدان عنوان می‌کنند که موهای سر نام‌برده به‌طور کامل تراشيده شده بود و به شدت وزن بدن خود را از دست داده بود. وی حتا امکان تکلم، هوش‌ياری و تمرکز مناسب برای آگاهی از محيط پيرامون خود را نداشته است. هم‌چنين مشخص نيست کاهش شديد وزن بدن بر اساس اعتصاب غذای طولانی و يا بر اثر فشارهای وارده‌ی روحی و جسمی صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که به همراه مجيد توکلی، حسين ترکاشوند و کوروش دانشيار از فعالان دانش‌جويی به صورت غيرقانونی بازداشت و روانه‌ی زندان اوين شده بود، پس از تحمل حدود يک ماه سلول انفرادی در بند ۲۴۰ قوه‌ی قضائيه به وزارت اطلاعات تحويل و به بند ۲۰۹ منتقل شد.اين فعال دانش‌جويی تمام مدت بازداشت خود را در سلول انفرادی سپری کرده است و اين وضعيت کماکان ادامه دارد.

نام‌برده تاکنون هيچ ملاقاتی با خانواده يا وکيل خود نداشته است و به صورت کامل به حالت بی‌خبر از محيط بيرون نگه داشته شده است.

عنوان شده است که انتقال وی به بهداری زندان برای انجام چند آزمايش پزشکی صورت گرفته بود و با پايان آزمايش‌ها باز هم به بند امنيتی بازگردانده شد.

پيش‌تر مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در خصوص وضعيت اين افراد نگرانی عميق خود را اعلام داشته و هرگونه اخذ اعتراف‌های اجباری را غيرقانونی و سناريو سازی دانسته بود.

مشاهده‌ی وضعيت به شدت نگران کننده‌ی اسماعيل سلمان پور، نگرانی‌ها را در خصوص امنيت جانی و روانی وی و ساير دانش‌جويان بازداشتی افزايش داده است. تنی از دانش‌جويان بازداشتی مذکور پيش تر نيز در پروژه‌ی جعل نشريه‌های دانش‌جويی در مکان فعلی، مورد شکنجه قرار گرفته بودند.

لازم به يادآوری است هم اکنون ۹ دانش‌جوی دانش‌گاه اميرکبير به نام‌های : مجيد توکلی، حسين ترکاشوند، اسماعيل سلمان پور، کوروش دانشيار، احمد قصابان، عباس حکيم زاده، نريمان مصطفوی ،مهدی مشايخی و ياسر ترکمن در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين نگه‌داری می‌شوند.





















Copyright: gooya.com 2016