چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: دولتی مقتدر از گرايش چپ و راست تشکيل می‌دهم، ايلنا

آنچه که درد همه ماست تورم و بيکاری است، تحصيلکرده‌های فراوانی به علت نبود شغل زانو در بغل گرفته‌اند و خانه نشين شده‌اند.


ايلنا: کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گفت: با صراحت اعلام می‌کنم اين رييس‌جمهور توانايی لازم برای اداره کشور را ندارد، اگر توانايی مديريتی داشت الان در چنين وضعی نبوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی با اشاره به ويژگی‌های استان اراک گفت: مردم اراک ازخلاقيت خاص برخوردارند و نمی‌توان موضوع ارزشمندی را ديد که اراک در آن سهمی نداشته باشد. از نظر علما ، فقها و فلاسفه‌ای که پرورش داده است، می‌توان آقا ضياء عراقی و مراجعی مانند آيت الله العظمی اراکی (ره) و آيت الله آشتيانی رحمت الله عليه نام برد. رجال سياسی متعهد و خدمتگزار همانند قائم مقام فراهانی و امير کبير بودند که در طول سنوات گذشته خدماتی ارزشمند به کشور ارائه دادند که آثارش نيز در جامعه مانده است. چهره‌های دانشگاهی مانند پروفسور حسابی که از چهره های افتخار آميز و صاحب نظر در عرصه بين المللی می باشد و چهره های بنامی همچون عطاءالله مهاجرانی از اين خطه می باشند.
کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اظهار داشت: به رغم صنعتی بودن اين استان، مردم در رنج زندگی می‌کنند. مردم از داشتن آب شرب محروم هستند. نرخ بيکاری در اين استان بالاست و اميدوارم بتوانيم با همت يکديگر برای اين استان که در خور شأن اين سرزمين است گام‌های اساسی جهت رشد و پيشرفت برداريم .
وی گفت : آنچه که درد همه ماست تورم وبيکاری است .تحصيلکرده‌های فراوانی است که به علت نبود شغل زانو در بغل گرفته اند و خانه نشين شده‌اند. اين کشور عزيز ما که دارای منابع عظيم طبيعی می باشد نتوانسته در خور شأن اين مردم پيشرفت مناسبی داشته باشد. چطور می شود که کشوری با اين همه امکانات و نيروهای مجرب و دانشمند اين قدر دچار عقب ماندگی شود .
وی با ذکر خاطره‌ای گفت : در دوران خفقان که مبارزه می‌کرديم کارگران کره‌ای و ديگر کشورهای جنوب شرق آسيا در ايران کار می کردند اما امروز کره جنوبی با همان وسعت کم و نبود منابع طبيعی اين قدر پيشرفت نموده که يکی از قطب های صنعتی در شرق آسيا می باشد و از ما پيشی گرفته است .
وی گفت : به نظر من اين محروميت‌ها ناشی از دو دليل می‌باشد؛ يکی ندانم کاری و بی‌تجربگی مديران و ديگری، توطئه بيگانگان. از ندانم کاری‌ها است که نمی‌توانيم از نيروهای مجرب استفاده کنيم و روزبه روز به مشکلات ما می‌افزايد. با صراحت اعلام می‌کنم اين رييس‌جمهور توانايی لازم برای اداره کشور را ندارد. اگر توانايی مديريتی داشت الان در چنين وضعی نبوديم. در يک مقطع خاص که پول زيادی از بابت فروش نفت بدست آورديم که ارقام آن موجود است اما بر اثر شتابزدگی و عدم تجربه و نداشتن کار کارشناسی و نبود مراکز نظارتی و برنامه ريزی بخش عظيمی از اين پول هدر رفت و اوضاع ما اين چنين است.
وی گفت : به عنوان کسی که در مسئوليت‌های مختلف توفيق خدمت گزاری داشته‌ام و بر اساس تجربه در ديگر کشورهای دنيا نيز مشاهده کرده ام معمولاً و عرفاً مديران با تجربه ، متخصص و متعهد بر سر کارهايشان حضور دارند اما در کشور ما در اين چهار سال گذشته تغييرات زيادی صورت گرفت به طور مثال در اين قريب به چهار سال سه رييس بانک مرکزی عوض کرديم و به تبع آن در اين مدت کوتاه سه وزير اقتصاد و دارايی عوض کرده ايم به گونه ای که کابينه تا مرحله رأی اعتماد مجدد پيش رفت . جمع جابه جايی وزرا در دولت‌های مير حسين موسوی ، هاشمی رفسنجانی و سيد محمد خاتمی به اندازه اين سه سال و اندی نبوده اين جابه جايی مديران نشان دهنده يک مديريت متزلزل در کشور است .
کروبی گفت دولت نواقصی دارد ، دولت ضعيف است ، دولت نتوانسته برای بهبود معيشت مردم کار کند زيرا مديريت کشور متزلزل است و تا وقتی که مديريت اين چنين باشد نمی‌توان انتظار داشت که برای اين مردم کار شود.
وی خطاب به اغتشاش گران و حاميان خود که در جلسه حضور داشتند، گفت : اگر از همين وضع موجود راضی هستيد در روز ۲۲ خرداد به همين مديريت رای دهيد و اگر ناراضی هستيد به کانديدای ديگری رای دهيد .
مهدی کروبی گفت : به برکت رهبری امام و انديشه های ايشان قانون اساسی طوری طراحی گرديده که دولت مردان و مسئولين آن هر ساله نيازمند رای مردم برای خود هستند .
وی در پاسخ به اغتشاش گران گفت : دولت مهرورز دارای همه امکانات از قبيل پول ، رسانه ملی و ..... است حال که من به عنوان يک منتقد و به عنوان يک رقيب در اين جا مديريت ضعيف ايشان را نقد می‌کنم، آنقدر سعه صدر نداريد که صدای يک منتقد دلسوز نظام را که تمام عمر خود را صرف تعالی اين نظام کرده بشنويد. شما بدانيد به پشتوانه رای اين ملت دولتی مقتدر از گرايش چپ و راست تشکيل می‌دهم.





















Copyright: gooya.com 2016