دوشنبه 14 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی معلمان در کرمانشاه، کرمانشاه پست

کرمانشاه پست – روز دوشنبه حدود۲۰۰ نفر از معلمان کرمانشاه در سازمان آموزش و پرورش اين شهر تجمع اعتراضی آرامی را برگزار کردند . اين تجمع در پاسخ به فراخوان کانون صنفی معلمان کشور و در اعتراض به عدم اجرای لايحه خدمات کشوری صورت پذيرفت . اعتراض معلمان کرمانشاه در حالی برگزار شد که در روزهای گذشته اعضای شورای مرکزی کانون صنفی در کرمانشاه تهديد و يا از اجرای تحصن و اعتراض منع شده بودند . تجمع اعتراضی دوشنبه در کرمانشاه با حضور گسترده مأموران امنيتی و انتظامی انجام پذيرفت که حضورشان در اطراف پارک معلم و سازمان آموزش و پرورش به تعداد زياد و امکانات مجهز کاملا مشهود و حکايت از جو امنيتی گسترده ای می داد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معلمان معترض از وضعيت معيشتی خود گله مند بودند . يکی از آنها در پاسخ به سخنان فرمانده نيروهای انتظامی مستقر در محل که شرايط کشور را مناسب برای چنين حرکت های اعتراضی ندانست و خواستار پايان تجمع شد گفت : وضعيت معلم روز به روز بدتر می شود و همسر و فرزندان مان ضعيف تر می شوند و در حال نابودی هستيم . در اين هنگام يکی از نيروهای انتظامی با اين معلم معترض برخورد فيزيکی می کند که با مقاومت فرهنگيان مواجه شده و تنش گسترده ای را بوجود آورده که با ميانجی گری اعضای کانون صنفی اين تنش پايان پذيرفت .

در ادامه ، رئيس سازمان آموزش و پرورش خواستار ملاقات و گفتگو با معترضان در مسجد سازمان شد که معلمان حاضر در محل از حضور در مسجد برای گفتگو خودداری کردند و اعلام کردند تا زمان تحقق خواسته هايشان به اعتراضات خود ادامه می دهند .

اعتراض فرهنگيان کرمانشاه در حالی انجام می شود که روز يکشنبه شعبانی از نمايندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن گله مندی از وضعيت نامطلوب معلمان در زمينه مسکن و مشکلات مالی از اجرايی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق تا آخر هفته جاری خبر داده بود.





















Copyright: gooya.com 2016