سه شنبه 15 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين سخنرانی انتخاباتی اکبر اعلمی: کلکسيون ۲۰۰ نفره ۷۰ ميليون را گروگان گرفته‌اند، آفتاب

- اگر خدايگان زمين اجازه دهند، کانديدا خواهم شد

* اعلمی وابستگان به جريان موسوم به اصلاح طلبی را «حزب باد» معرفی کرد که تنها به دنبال کسب قدرت و منفعت هستند.


آفتاب: اکبر اعلمی، کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اولين مراسم سخنرانی انتخاباتی خود را در مسجد حضرت ابوالفضل اروميه برگزار کرد.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، اکبر اعلمی، نماينده دور ششم و هفتم مجلس شورای اسلام که در انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی ردصلاحيت شد، سخنان خود آياتی را با تلاوت آياتی از قرآن آغاز کرد اظهار کرد که با اين اقدام بر التزام عملی خود به اسلام٬ تأکيد کرده و همچنين نسبت به ادعای «عدم التزام عملی به اسلام» از سوی شورای نگهبان اعتراض کرد.

اعلمی با اشاره به رد صلاحيت خود در انتخابات مجلس عمل شورای نگهبان را غير قانونی دانسته و اظهار داشت: «اگر خدايگان زمين اجازه دهند، کانديدا خواهم شد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده سابق مردم تبريز در مجلس با اشاره به فعاليت‌های خود در پيش از انقلاب و بعد از آن به انحراف انقلاب از مسير اصلی خود اشاره کرد. او ضمن با طرح اين ادعا که حکومت در ايران مردمی است، گفت: «در ايران هر کس بيشتر سرسپرده باشد، از موقعيت بهتری در هرم قدرت برخوردار خواهد شد. بارها گفته‌ام که کلکسيون ۲۰۰ نفری حاکميت٬ ۷۰ ميليون تن را به گروگان گرفته‌اند».

اعلمی با اشاره به بايکوت همه جانبه‌اش از سوی رسانه‌های خبری منسوب به جناح‌های مختلف٬ ادعای آزادی بيان و دموکراسی از سوی آنان را دروغين دانسته و همه آنان را تشنگان قدرت و عوامفريب ناميد.

وی گفت: «زمانی نام اعلمی تيتر اول روزنامه‌هايشان بود و از نام بنده استفاده‌ها می‌بردند. ولی اکنون که کانديدا شده‌ام، بايکوت شده‌ام»!

او وابستگان به جريان موسوم به اصلاح طلبی را «حزب باد» معرفی کرد که تنها به دنبال کسب قدرت و منفعت هستند.

اعلمی گفت: «جريان اصلاح طلبی در تهران با شکست مواجه شده است و من با اعلام کانديداتوری خود از تبريز قصد دارم اصلاح طلبی واقعی را از آذربايجان شروع کنم. در دروه مشروطيت، استبداد در تهران پيروز شد، اما آذربايجان و تبريز مشروطه را نجات داد. چنانکه در بيانيه اعلام کانديداتوری خود گفته‌ام، آذربايجان تشکيلات من است».

کانديدای دهمين دوره رياست جمهوری در بخشی از سخنان خود به بحث جمهوريت نظام و قانون اساسی پرداخت. اعلمی با اشاره به وجود ضعف‌هايی در قانون اساسی امکان تغيير آن را بسيار مشکل ارزيابی کرد و افزود: «اجرای کامل قانون اساسی موجود می تواند موجبات رضايتمندی اکثريت مردم و قوميتهای مختلف را فراهم کند».

اعلمی ضمن اشاره به برخی از اصول قانون اساسی عملکرد بسياری از نيروهای حاکميت را در تضاد با قانون دانست. او با انتقاد از عدم اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی گفت: «در کشوری که زبان مادری بسياری از ساکنان آن آموزش داده نمی‌شود و اصل ۱۵ قانون اساسی که به اين موضوع مربوط می‌شود، اجرا نمی‌گردد، چگونه می‌توان از همبستگی و انسجام ملی سخن گفت؟ چرا بايد به فرهنگ غير فارس‌ها در کشور بهای لازم داده نشود؟ جرا بايد توجه لازم به موسيقی آذربايجانی نشود»؟

نماينده مردم تبريز در دور ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: «معمولاً وقتی که زمان انتخابات می‌رسد، برخی از کانديداها به ياد اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی می‌افتند و با دستاويز قرار دادن اين اصول سعی می‌کنند با عوامفريبی آرای مردم را به دست آورند. من افتخار می‌کنم که به هنگام داشتن نمايندگی مردم تبريز در مجلس بارها و بارها اجرای اصل ۱۵ را تأکيد کرده و از حقوق مردم آذربايجان دفاع کرده‌ام و در اين راه بسياری از ناملايمات را تحمل کرده‌ام. آقايان شورای نگهبان اصولاً بايد صلاحيت کسانی را رد کنند که نسبت به واقعيات چشم پوشی کرده و از حقوق مردم دفاع نمی‌کنند. وقتی که به فرهنگ، هويت و زبان ملتی اهانت می‌شود، اين حق طبيعی آن ملت است که اعتراض کند و به خيابان بريزد که اگر چنين نکند آن
ملت نيست و هويت ندارد. چرا بايد افرادی در سولدوز (نقده) که به خاطر دفاع از هويت خود معترض بودند، در نتيجه عملکرد غلط حاکميت کشته می‌شدند؟ من وقتی به اينها اعتراض کردم از حقوق ملت دفاع کردم و اين نشانگر التزام عملی بنده است».

اعلمی در بخشی از سخنان خود به تهديد متوليان مسجد از سوی نيروهای امنيتی برای لغو سخنرانی اشاره کرده و ضمن انتقاد از اين موضوع گفت: «از قرار معلوم خانه خدا هم در اختيار شورای نگهبان و عوامل آن است».





















Copyright: gooya.com 2016