چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس کعبی عضو شورای نگهبان: شورای نگهبان مراقب است آدم‌های بی‌ريشه و سست عنصر وارد حکومت نشوند، ايسنا

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی با طرح شبهه زودهنگام در خصوص سلامت انتخابات، سعی دارند حضور مردم را در صحنه انتخابات کمرنگ کنند.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين عباس کعبی که در جمع ناظران انتخابات در استان کهکيلويه و بوير احمد سخن می‌گفت، تصريح کرد: شورای نگهبان مراقب است آدم‌های فاسد، بی‌ريشه و سست عنصر وارد حکومت نشوند و کسانی به صحنه بيايند که باورها و ارزش‌های ملت مسلمان ايران را قبول داشته و التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولايت فقيه داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن بيان آيات و رواياتی درباره اهميت صبر در برابر تکاليف الهی و انجام وظايف، اظهار کرد: ناظران انتخابات مرزبان حاکميت جمهوری اسلامی هستند و همان‌طور که مرزبانان در سنگرهای نظامی در معرض تيرباران دشمن هستند، شما هم در برابر تيرباران تهمت و شايعه هستيد و افرادی که احساس می‌کنند نظارت هوشيارانه و قانون‌مند شما به ضرر آنان تمام شده است می‌کوشند شما را از انجام وظايف قانونی خود بازدارند.

کعبی تاکيد کرد: البته وظيفه حاکميت و شورای نگهبان است که در برابر اين تهمت‌ها، شايعات و تنگناها از ناظران خود که سربازان مخلص و ياران باوفای ولايت هستند دفاع کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، بر اهميت اخلاص و عمل به قانون در انجام وظايف تاکيد کرد و گفت: اگر کار برای خدا انجام شود در آن، شکست معنا ندارد و کسی که برای خدا کار می‌کند بايد حاضر باشد هزينه‌اش را هم بپردازد و پاداشش را هم از خداوند متعال بگيرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، وی شبکه ناظران شورای نگهبان را شبکه‌ای سازنده، فرهنگی، اجتماعی و سياسی توصيف کرد که برای حفظ مردمسالاری دينی و جمهوری اسلامی تشکيل شده است.

کعبی افزود: شورای نگهبان ضمانت اجرائی مردمسالاری دينی و مردم‌سالاری اسلامی است و وظيفه دارد هم جمهوريت و هم اسلاميت نظام را حفظ کند و هيات‌های نظارت و شبکه ناظران در انجام اين وظيفه به شورای نگهبان کمک می کنند.

وی تصريح کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره مرهون آرای مردم بوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به تلاش اين نهاد برای صيانت از آرای مردم در انتخابات سی سال گذشته گفت: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان، نهاد ناظر بر انتخابات است و تلاش می‌کند طبق قانون، سلامت انتخابات را تضمين کند و با قاطعيت و بی‌طرفی و استقلال کامل و مستدل به وظيفه نظارتی خود عمل می‌کند.

وی نسبت به پيامدهای تضعيف شورای نگهبان هشدار داد و گفت: اگر شورای نگهبان تضعيف شود نظام تضعيف می‌شود چرا که ممکن است افرادی که فسادسياسی، مالی، اخلاقی و... دارند و طبق قانون، فاقد صلاحيت هستند در مصادر امور قرار گيرند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه به تشريح ويژگی‌های رييس جمهور پرداخت و گفت: طبق قانون اساسی رييس‌جمهور بايد حافظ وحدت ملی واستقلال کشور باشد.

کعبی نتيجه انتخاب اصلح را برگزيدن رييس‌جمهوری عنوان کرد که تابع گفتمان امام و رهبری خواهد بود و می‌تواند ضمن خدمت به مردم، باورهای اسلامی را تقويت کند.





















Copyright: gooya.com 2016