پنجشنبه 17 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی سازمان عفو بين الملل عليه اعدام در برابر سفارت ايران در برلين، دويچه وله

روز چهارشنبه (۶ مه) عفو بين‌الملل تظاهراتی را در برلين در برابر سفارت ايران در اعتراض به اعدام دلارا دارابی برگزار کرد. دلارا دارابی دختری ۲۳ ساله بود که به اتهام ارتکاب قتل در ۱۷ سالگی در روز جمعه (اول مه) اعدام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاخه‌ی آلمان سازمان عفو بين‌الملل اعضای خود و ديگر فعالان حقوق بشر را فراخواند تا در روز چهارشنبه (۶ مه) در تجمعی اعتراضی به اعدام در برابر سفارت جمهوری اسلامی ايران در برلين شرکت جويند. اين تجمع از ساعت ۶ عصر به وقت آلمان به مدت ۸۰ دقيقه برگزار شد. اعضای عفو بين‌الملل در لندن نيز به شرکت در تجمعی مشابه در برابر سفارت ايران فراخوانده شده بودند.

به گفته‌ی حميد نوذری، از اعضای کانون پناهندگان سياسی ايران در برلين که در اين تظاهرات حضور داشت، تظاهرات در واکنش به اعدام دلارا دارابی و خطر اعدام دو نوجوان ديگر در روز چهارشنبه و اخبار منتشر شده درباره‌ی سنگسار و به طور کلی وخامت اوضاع حقوق بشر در ايران بود. شرکت‌کنندگان در تجمع شمع روشن کرده و گل روی زمين گذاشته بودند يا در دست داشتند.

در ساعت ۶ و ربع عصر شمار شرکت‌کنندگان در تجمع حدود ۸۰ نفر بوده و دقيقه به دقيقه بر شمار آنان افزوده می‌شده است. بيشتر آلمانی‌های حاضر در تجمع اعضای سازمان عفو بين‌الملل در برلين بوده و ايرانيان از طيفهای گوناگون سياسی و فعال حقوق بشر و روشنفکر بوده‌اند. بر روی پلاکاردها شعارهايی نوشته شده بودند که خواست لغو مجازات اعدام و منع خشونت و رفع تبعيض از زنان و اقليت‌های دينی و قومی را بيان می‌کردند.





















Copyright: gooya.com 2016