یکشنبه 20 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج گسترده بازداشت شهروندان کرد، مجموعه فعالان حقوق بشر

نيروهای امنيتی طی چند روز گدشته در مناطق کردنشين و به خصوص محدوده شهر کامياران تعداد زيادی از جوانان و شهروندان کرد را بازداشت کردند.

عصر روز چهارشنبه مورخه ۱۶ ارديبهشت ماه ، در روستای الک کامياران شش جوان به اسامی کيهان، قهرمان، سامان، ريبوار پرويزی، فردين ويسی و اکام پير مغانی بازداشت و منازل آنان مورد تفتيش نيروهای امنيتی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آن سو تر در روستای نيلکوی کامياران نيز سه شهروند کرد بازداشت شدند که از هويت و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نيست.

همچنين گزارش گرديده است در شهر کامياران، وکيل دادگستری به نام جواد مارابی که مديريت يک شرکت بيمه را نيزعهده دار بود توسط نيروهای امنيتی در محل کار خود بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گرديده است.

ديگر شهروند بازداشت شده جوانی به نام خاليد غلامی اهل روستای پالنگان که برای تهيه داروهای مادر بيمار خود به شهر کامياران مراجعه کرده بود است، نيروهای امنيتی پس از بازداشت وی به منزل ايشان مراجعه نموده و ضمن تفتيش منزل اعلام داشتند که برادر کوچک آقای غلامی به نام سراج الدين که جوانی ۱۸ ساله است نيز بايد خود را به اداره اطلاعات معرفی نمايد. مادر بيمار اين خانواده سرانجام روز گذشته فوت نمود اما دستگاه امنيتی همچنان جهت معرفی جوان مذکور بر اين خانواده فشار می آورد که اين موضوع موجب ناراحتی مردم منطقه شده است.

البته همزمان در همان روستای پالنگان شهروند ديگری نيز توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد که تاکنون هويت وی مشخص نشده است.

روز پنج شنبه ۱۷ ارديبهشت نيروهای امنيتی به روستای شاهينی از توابع کامياران مراجعه نمودند و سه شهروند ديگر به نامهای مسلم خاطری، زاهد قيادی و انور ستمی را بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.

گزارشات دريافتی مجموعه حاکی است در روستای صلوات آباد، از توابع سنندج، در ساعت چهار صبح، نيروهای امنيتی به منزل چندين تن از روستاييان مراجعه‌ کرده‌ و تعدادی از جوانان روستا از جمله‌ فردی به‌ نام چيا رحيمی ۲۲ ساله‌ فرزند عابد را دستگير و با ضرب و شتم با خود برده‌اند.

همچنين امير بابکری به همراه همسر خود منجمله شهروندانی هستند که در طی روزهای اخير به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شده اند. وی که از معلمان تبعيدی از پيرانشهر به شاهين دژ می باشد، مدت ۱۶ماهه اخير را در زندان به سر برده بود. آقای بابکری مسئول يک روزنامه‌ی توقيف شده‌ کردی / فارسی محلی به نام ريوان است.

ضمناً گزارش گرديده است در هفته گذشته سه دانشجوی اهل روستای نگل مريوان که در دانشگاهای اروميه و سنندج تحصيل می کردند به همراه تعدادی ديگر از شهروندان بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است به دليل شرايط امنيتی منطقه کسب اطلاع از بازداشت شدگان با دشواری رو به رو است و نسبت به بازداشتهای گسترده مذکور هيچگونه توضيحی به خانواده های آنان داده نشده است.





















Copyright: gooya.com 2016