یکشنبه 27 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الهام، سخنگوی دولت: سانسور امروز در دولت هيچ جايگاهی ندارد، ايلنا

سانسور باعث می شود جرم و دروغ در بين مردم و دولت ايجاد شود و اولين کاری که امام خمينی(ره) انجام داد و حتی به قيمت تبعيد شدن ايشان هم تمام شد از ميان برداشتن سانسور بود که راه ارتباط با مردم را باز کرد.


به گزارش خبرنگار ايلنا در ابتدای اين مراسم غلامحسين الهام وزير دادگستری و سخنگوی دولت با ابراز خرسندی از برگزاری چنين همايشی گفت: از تمامی افرادی که فرصت بازبينی مسووليت روابط عمومی ها را ايجاد کرده اند تشکر ويژه دارند ضمن اينکه در اينجا لازم است از تلاش ها و حضور موثر آقای صفار هرندی که همواره در جلسات شورای اطلاع رسانی دولت حضور دارند تقدير کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی دولت با اشاره اينکه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۸۵ ارتباطات و روابط عمومی را در کنار هم قرار داد، گفت :فعاليت های ارتباطات حتی پيش از انقلاب باعث ايجاد روابط بين امت و امام (ره) در زمانی که هيچ دستگاهی برای ارتباطات وجود نداشت فراهم می کرد. اين ارتباطات شروعی بر روند شکل گيری ارتباطات و روابط عمومی بر کشور ما بود.
وی گفت: حرکت جمهوری اسلامی بر عنصر دانستن است و مهمترين وظيفه دولت رفع جهل است ضمن اينکه بايد انسان ها را با هويت اصلی شان آشنا کرد تا بتوانند حق خود را مطالبه کنند می توان گفت دانستن موتور حرکت انسان است.
الهام ادامه داد : لذا دستگاه های ظالم اولين مشکلشان دانستن مردم است و سعی دارند پرده جهل را روی چشم انها بکشند من معتقدم مبارزه با سانسور آغاز راه موفقيت است.
وی ادامه داد: سانسور باعث می شود جرم و دروغ در بين مردم و دولت ايجاد شودواولين کاری که امام (ره) انجام داد و حتی به قيمت تبعيد شدن ايشان هم تمام شد اما در عين حال باعث از ميان برداشتن سانسور ارتباط بين مردم و امام(ره) شد در واقع حضرت امام (ره) راه ارتباط با مردم را باز کرد.
وزير دادگستری در بخش ديگری از صحبتهای خود گفت : همانطور که در قانون اساسی آمده است وسايل ارتباطات جمعی خصوصا راديو و تلويزيون بايد در جهت تکامل انقلاب در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار گيرد ضمن اينکه در اصل سوم قانون اساسی بر بالابردن آگاهی عمومی با استفاده از مطبوعات و وسايل ارتباط جمعی تاکيد شده است.
وی افزود: دولت وقتی اعتقاد دارد به محوريت مردم و بر اين باور است که سمتی جز خدمتگذاری مردم ندارد بايد حق آگاهی را به مردم بدهد. نگاه خدمتگذار با يک نگاه حاکم ظالم خيلی فرق دارد چرا که دولت از آن مردم است و به همين دليل مردم حق دارند بدانند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: روابط عمومی ها بايد برای مردم شفاف سازی کنند و آنها را آگاه نگه دارند ، در عين حال سانسور امروز در دولت هيچ جايگاهی ندارد و مسوولان روابط عمومی بايد موج شايعات را در اين باب بشکنند. سانسور پيچيده در کشورهای غربی حتی در ژنو وجوددارد که مانع رسيدن حقيقت به مردم جهان می شود اما رئيس جمهور ما با ورود به اين عرصه توانسته است عليرغم وجود سانسورهای پنهان حقايق ايران به گوش عالم برساند.





















Copyright: gooya.com 2016