پنجشنبه 20 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله سخنگوی دولت به خاتمی و ميرحسين موسوی، آفتاب

الهام: برخی‌می‌خواهند سوزن‌زن تغييرات در جمهوری اسلامی باشند
پاسخ الهام به سوال موسوی در مورد ۲۷۰ ميليارد دلار پول نفت کجاست


احمدی نژاد روز گذشته گفته بود:‌ احدی از اعضای دولت حق ندارد حتی يک ثانيه از وقت خود را صرف اثر گذاری بر انتخابات کند.
آفتاب: سخنگوی دولت نهم گفت: «دولت ‌خاتمی رکورد تخلف از قانون برداشت مازاد از حساب ذخيره ارزی را شکسته است که هنوز هم اين رکورد ادامه دارد».

به گزارش آفتاب به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، غلامحسين الهام در همايش عمليات روانی عليه پيشرفت و عدالت‌ در شيراز افزود: «دولت نهم در ابتدای خدمتگزاری خود چهار روش عدالت‌گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان و تعالی و پيشرفت همه‌جانبه کشور را محور کار خود قرار داد که بر همين اساس، اين اهداف، اصول کار همه کارگزاران اين دولت قرار گرفت».

سخنگوی دولت نهم با بيان اين که اگر احمدی‌نژاد رای نياورده بود و رييس‌جمهور هم نمی‌شد همين که شعار عدالت را در تبليغات خود آورده پيروز ميدان است، گفت: «جمله (ورود عدالت در شعار نامزدها يعنی پيروزی آنان در ميدان) بيانگر درد و رنج مقام معظم رهبری است که نشان می‌دهد اساس حکومت جمهوری اسلامی، گفتمان امام (ره) و پايه مشروعيت حکومت و حاکم به چه روزگار و غربتی دچار شده است که طرح بحث آن نيز پيروزی است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الهام درباره حمايت‌های اجرايی مقام معظم رهبری از دولت‌ها، افزود: «حمايت‌های معظم‌له از دولت‌های گذشته اگر از دولت نهم بيش‌تر نباشد کم‌تر هم نبوده است اما در مراحلی که دولت نهم زير فشار تهديدات بود حمايت‌های اجرايی رهبری بسيار تاثيرگذار بوده است».

وزير دادگستری اظهار کرد: «مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت عنوان کردند تا عدالت و گفتمان انقلاب به يک حرکت داخلی و پايدار تبديل شود».

او با بيان اين که بر اساس فرمايش مقام معظم رهبری پيشرفت کشور بايد در بستر عدالت تحرک داشته باشد، گفت: «عدالت و گفتمان انقلاب مختص يک دهه يا يک دولت نيست و اصل گفتمان انقلاب نبايد با تغيير افراد، شخصيت‌ها و دولت‌ها تغيير کند».

سخنگوی دولت افزود: «دشمنان مدتی به‌دنبال اين امر بودند تا با مطالبه از مردم کشور نظام سياسی را تغيير دهند و اين هدف را بر آنان تحميل کنند اما مستکبران از اين غافل بودند که جمهوری اسلامی يک گفتمان اسلامی و انقلابی دارد که اساس آن هرگز تغيير نمی‌کند».

وی تصريح کرد: «برخی‌ می‌خواهند در انتخابات سوزن‌زنی اين تغييرات را برعهده بگيرند».

الهام با بيان اين که گفتمان عدالت و پيشرفت بايد در همه دولت‌ها و دهه‌ها پايدار و ثابت باشد، گفت: «هر دولتی که می‌خواهد روی کار بيايد بايد بر اين گفتمان وفادار بماند در غير اين ‌صورت و انحراف از اين گفتمان دولت مذکور از مطالبه رهبری و سعادت جامعه منحرف شده است».

او اظهار کرد: «اگر عدالت در رفتار و کردارمان وجود داشته باشد به جای لجاجت، از کارهای توانمند و مثبت رقيب‌مان خوشحال می‌شويم».

سخنگوی دولت نهم افزود: «يکی ديگر از ابعاد عدالت در رفتار اين است که اجازه دهيم خلاقيت‌های همه اقشار جامعه به ‌خصوص قشر محروم و آسيب‌پذير شکوفا شود».

وزير دادگستری گفت: «برخی سياست را احاطه کرده‌ و بر‌اين باورند که تنها کسانی می‌توانند مرد سياست شوند يا به سياست راه پيدا کنند که از حزب عبور کرده باشند به اين معنا که منهای حزب هيچ‌کس معنايی ندارد».

الهام با بيان اين که در اين معنا بسياری از مردم و اقشار جامعه ناديده گرفته‌ شده‌اند، افزود: «جرم احمدی‌نژاد اين بود که اين قالب را شکست و بسيار فراتر از جناح‌ها گام برداشت».

وی هم‌چنين گفت: «متاسفانه در بسياری از ارگان‌ها چينش‌های دستگاه‌های اداری متصل به ارتباط‌ها شده است که اين سيستم منجر به بی‌عدالتی و استفاده نکردن از افراد کاردان متناسب با استعداد‌ها می‌شود».

وی افزود: «ما بايد زيرساخت‌های اقتصادی را در همه کشور فراهم کنيم تا هر استان به فراخور استعداد‌ها و توانمندی‌های خود از اعتبارات و امکانات بهره‌مند شود».

سخنگوی دولت نهم با بيان اين که سفرهای استانی برای توزيع عادلانه امکانات و اعتبارات است اظهار کرد: «اگر اعتبارات بدون برنامه به يک سمت خاص هدايت شود موجب محروميت يکی و پرباری ديگری می‌شود که مردم را مقابل هم قرار می‌دهد».

الهام گفت: «سهام عدالت توزيع فقر نيست، توانمند‌سازی افراد است. ما با سهام عدالت به مردم صدقه نمی‌دهيم بلکه با دادن سرمايه به آنان کمک می‌کنيم تا بتوانند خود را توانمند کنند».

او افزود: «توجه به نيروی انسانی و وجود نقشه علمی کشور دو اصل اساسی در پيشرفت است که خوشبختانه هر دو اصل در دولت نهم در حال تحقق است».

سخنگوی دولت نهم با بيان اين که دولت احمدی‌نژاد جسارت شکستن بروکراسی اداری را داشته و دارد، گفت: «بر اساس تشخيص دولت، سازمان مديريت مانعی برای پيشرفت دولت بود که با تدبير دولت نهم اين سازمان منحل شد تا مسائل در مسير درست‌، با شتاب و کارشناسی‌ شده جلو برود».

وی اظهار کرد: «کارهای دولت نهم قانونی و کارشناسی شده است اما برخی سعی دارند با لجاجت جنگ روانی راه بياندازند مثل اين که با اين کار دولت دين ‌نقض شده است».

الهام تصريح کرد: «دولت با اين کار خود بسياری از قانون‌شکنی‌ها، بازی‌ها، حاشيه‌ها و لابی‌ها را از بين برد».

وی با اشاره به مطالب اخير يکی از شخصيت‌های سياسی مبنی بر اين که ۲۷۰ ميليارد دلار پول نفت دولت نهم کجا رفته است؟ گفت: «دوست داريم بدانيم اين رقم طبق کدام معيار به دست آمده است. با يک حساب سرانگشتی می‌توان حساب کرد که درآمد نفت دولت نهم از سال ۸۴ تا ۸۷، ۱۹۲ ميليارد دلار بوده است با وجود اين که شش ماه از ابتدای سال ۸۴ نيز مربوط به دولت قبل است که با اين حساب درآمد نفتی دولت نهم در طول اين مدت ۱۷۳ ميليارد دلار می‌شود‌».

سخنگوی دولت افزود: «از اين ميزان ۸۱ ميليارد دلار مربوط به مصوبات مجلس بوده که به ‌صورت لايحه و طرح ارائه شده است و مابقی نيز در اين مدت بودجه کشور بوده است».

وزير دادگستری اضافه کرد: «همه می‌دانند هنگامی که بودجه ارزی کشور حساب می‌شود هرچه بيش‌تر از رقم پيش‌بينی‌شده فروش حاصل شود به حساب ذخيره ارزی می‌رود و دولت نيز بدون مجوز قانونی قادر به برداشت يک دلار هم نيست».

وی خطاب به برخی سياسيون گفت: «چرا با اعلام ارقام جعلی و شبهه‌سازی سعی در ايجاد جنگ روانی داريد».

سخنگوی دولت هم‌چنين اظهار کرد: «در زمانی نيز برخی سياسيون دولت نهم را متهم به برداشت غيرقانونی از حساب ذخيره ارزی کردند که سازمان بازرسی کشور اين مطلب را با ارائه مستندات تکذيب کرد».

وی تصريح کرد: «اين درحالی است که دولت آقای خاتمی در مقطعی با برداشت ۱۳۰درصدی از حساب رکورد تخلف از قانون مازاد از حساب ذخيره ارزی را شکسته است که هنوز هم اين رکورد ادامه دارد».

الهام با اشاره به صحبت‌های برخی از شخصيت‌های سياسی مبنی بر اين که انرژی هسته‌يی از دوران فعاليت آنان آغاز شده است گفت: «اين‌گونه که از صحبت آقايان برمی‌آيد در انرژی هسته‌يی همه سهم دارند جز آقای احمدی‌نژاد».

گفتنی است، ‌احمدی نژاد روز گذشته گفته بود:‌ احدی از اعضای دولت حق ندارد حتی يک ثانيه از وقت خود را صرف اثر گذاری بر انتخابات کند.





















Copyright: gooya.com 2016