دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشـار روزنامـه "کلمـه‌سبـز"، با صاحب امتيازی ميرحسين موسوی آغـاز شـد، ايسنا

انتشار روزنامه کلمه‌سبز از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، شماره اول روزنامه سياسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کلمه‌سبز از امروز در ۱۶ صفحه تمام رنگی، با صاحب امتيازی ميرحسين موسوی و مدير مسوولی سيدعليرضا حسينی بهشتی منتشر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين روزنامه که به مطالب مختلف در بخش‌های سياسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و هنری، جامعه مجازی، سياست بين‌الملل، بخش خصوصی و توسعه در شماره امروز خود پرداخته و نام‌های سيدعليرضا بهشتی شيرازی، محمدرضا جنيدی و اسماعيل علوی را به عنوان سردبير با خود به همراه دارد، اغلب تيترهای صفحه يک خود را به انتخابات اختصاص داده ‌است.

سيدعليرضا حسينی بهشتی ـ مدير مسوول روزنامه کلمه‌سبز ـ در سر مقاله امروز اين روزنامه با عنوان"کلام اول" آورده‌است : "... ما که در سی سالگی انقلاب قرار داريم که به نام خدا آغاز شد و با داعيه تحقق مطالبات بر حقی که آيينه بيش از يک قرن آرزومندی در انديشه و دل هر ايرانی بوده، امروزه راه طی شده را می‌کاويم و از خود می‌پرسيم که تا چه اندازه به جامعه‌ای آزادتر، عادلانه‌تر، مستقل‌تر و پيشرفته‌تر نزديک شده‌ايم و باورها، رفتارها و نهادهای اجتماعی‌مان تا چه حد تجسم‌کننده نگرش توحيدی به عالم است؟

«کلمه سبز» در پی نياز به اين خودکاوی است که پا به عرصه دنيای رسانه گذاشته و هدف آن ايجاد رسانه‌ای است که همچون آينه‌ای تمام‌نما، آنچه هستيم را بنماياند و همچون چراغی فروزنده، ما را در يافتن راه آينده ياری رساند و بالاتر از همه، کلمه‌سبز بايد به ترجمان الگوی زيست مسلمانی در اکنون و اينجا بپردازد.

دست‌اندرکاران کلمه سبز نيک می‌دانند که چه راه دشواری در پيش دارند؛ چرا که انجام اين کار نيازمند طرحی نوين در افکندن است: رسانه‌ای که بتواند مخاطبانش را به نگاه به پيرامون خود از دريچه‌ای متفاوت دعوت کند و از آنان بخواهد که در تعيين سرنوشت خويش فعالانه پا به ميدان گذاشته و دست همکاری همه کسانی که برای توحيدی انديشيدن و توحيدی زيستن تلاش می‌کنند را بفشارد. کلمه سبز می‌خواهد رسانه‌ای باشد برای همه کسانی که برای ايران و ايرانی جايگاهی رفيع‌تر قائل هستند و ..."

پاشنا ـ مدير اجرايی روزنامه کلمه‌سبز ـ نيز در گفت‌وگو با ايسنا درباره انتشار اين روزنامه گفت: روزنامه کلمه‌سبز روزنامه‌ای انتخاباتی نيست و پس از دوران انتخابات نيز با پيروزی هر کانديدايی به انتشار خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اينکه روزنامه کلمه‌سبز به انتشار ديدگاه‌های مهندس موسوی خواهد پرداخت، افزود: در حال حاضر به دليل شرايط خاص جامعه جهت‌گيری‌های سياسی در اين روزنامه نيز پررنگتر به نظر می‌رسد، اما قطعا با توجه به شرايط موجود در هر زمانی، بخش‌های مختلف ديگر نيز مورد توجه بيشتری خواهند بود.

گفتنی است هيات نظارت بر مطبوعات، ۱۲ اسفندماه سال گذشته با درخواست ميرحسين موسوی برای انتشار روزنامه‌ی کلمه‌سبز موافقت کرده بود.





















Copyright: gooya.com 2016